به دنبال استقبال گسترده مردم از کنسرت تیرماه گروه آوای مهربانی با آهنگسازی پدرام درخشانی ، این کنسرت باردیگر در مردادماه بروی صحنه تالار وحدت می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی،سهیلا پورگرامی، سرپرست گروه "آوای مهربانی" در گفتگو با با اشاره به تمدید کنسرت تلفیقی این گروه گفت: در روزهای چهارم و پنجم تیرماه با حمایت های بنیاد رودکی کنسرت تلفیقی در تالار وحدت برگزار شد که به دنبال استقبال علاقمندان نسبت به تمدید آن اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: کار تلفیقی که ترکیبی از موسیقی سنتی، پاپ و جاز است، به منظور آشنا کردن علاقمندان موسیقی پاپ با موسیقی سنتی به ویژه جوانان انجام شد تا در قالبی جدید هر دو نوع موسیقی پاپ و سنتی را تجربه کنند که علاوه بر استقبال جوانان، مورد استقبال سایر گروه های سنی نیز قرار گرفت.

سرپرست گروه آوای مهربانی با تاکید بر اینکه در کنسرت تلفیقی تمام تلاش خود را کرده ایم که شان و جایگاه موسیقی سنتی زیر سئوال نرود، گفت: اشعار براساس سلیقه آهنگساز و توجه به موسیقی تلفیقی انتخاب شده است و این انتخاب به نحوی است که موسیقی سنتی نقش اصلی و پایه ای را ایفا می کند.

گفتنی است در بخش اول این کنسرت قطعات هواي عاشقي با شعري از ابوسعيد ابوالخير، عشق و درويشي با شعري از سعدي، وا دل من ، ديوانه شو، كجاست از اشعار مولانا، و چند قطعه جديد ديگر از ساخته هاي پدرام درخشاني و دربخش دوم چهار مضراب دشتي، قطعه محلي الله مدد، سر عشق با استفاده از اشعار سعدي، زهي عشق از مولانا، امون قطعه محلي بختياري با شعري از بابا طاهر و بيا تا گل برافشانيم به ياد زنده ياد استاد مشكاتيان اجرا می شوند.

قطعات مذکور توسط نيوشا بريماني، نوازنده كمانچه؛ سوگل ضامني، نوازنده تار؛ عليرضا مصدقی، نوازنده كاخن؛ عسل ملک زاده، نوازنده دف؛ رضا تاجبخش، نوازنده پيانو، نوازنده عمید بنکدار، نوازنده گيتارباس؛ درشن آنند، نوازنده تبلا؛ مينو قاسمپور، نوازنده قانون؛ طراوت باباخانلو ، نوازنده فلوت و رخساره رستمی، نوازنده بربط اجرا می شوند و سهیلا پورگرامی، مهرداد هویدا و صبا ضامنی خوانندگان حاضر در این کنسرت هستند.

کنسرت تلفیقی گروه "آوای مهربانی" 25 مرداد ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار