عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبت گفت: از رئيس جمهور تقاضا مي‌کنم وضعيت ايثارگران را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهد، چراکه در کتابچه خط مشي و اصول کلي برنامه دولت، برنامه‌اي براي بهبود وضعيت رفاه و درمان ايثارگران و ترويج فرهنگ شهادت و ايثارگري لحاظ نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ "غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي" نماينده مردم رشت در مجلس، در جلسه علني امروز چهارشنبه (16 مردادماه) در نطق ميان دستور خود با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص سياست خارجي و حفظ اقتدار ملي، گفت: تصويب تشديد تحريم‌ها عليه کشورمان توسط کنگره آمريکا مهر تائيدي بر فرمايشات مقام معظم رهبري است.

وي افزود: به مردم شريف کشورمان در 34 سال پس از انقلاب اثبات شده است که تفاوت و تناقض فاحشي ميان سياست‌هاي اظهاري و سياست‌هاي اعمالي آمريکا وجود دارد و علي‌رغم اينکه آنها ما را دعوت به مذاکره مي‌کنند، در عمل تشديد تحريم‌ها را تصويب مي‌کنند، لذا مشخص است که خوي آمريکايي‌ها هيچ‌گاه تغيير نمي‌کند.

نماينده مردم رشت تصريح کرد: نمايندگان مجلس به تبع فرهنگ ولايت‌مداري شان اعلام مي‌کنند که ديگر سياست چماق و هويج کهنه شده است و تمام ماهيت و ذات آمريکا براي مردم ايران مشخص شده، لذا نياز است که دولت‌مردان آمريکايي در گفتار و رفتارشان تغييراتي را ايجاد کنند.

ايمن آبادي بيان کرد: رئيس جمهور منتخب کشورمان ابتکار عمل به خرج داد و در روز تحليف کابينه خود را معرفي کرد، اما متاسفانه از نوار شمالي کشور يعني سه استان گيلان، مازندران و گلستان حتي يک نفر عضو کابينه معرفي نشد.

وي افزود: اعتراض بنده هم به عدم توجه به حوزه جغرافيايي است، لذا درخواست مي‌کنم که اگر وزرايي راي نياوردند، جايگزينشان از شمال کشور باشد، در اين راستا نيز نمايندگان شمالي در تحقق اين موضوع نهايت همکاري خود را خواهند داشت.

عضو کميسيون برنامه و بودجه تاکيد کرد: از رئيس جمهور تقاضا مي‌کنم وضعيت ايثارگران را در اولويت برنامه‌هاي کاري خود قرار دهد، چراکه در کتابچه خط مشي و اصول کلي برنامه دولت، برنامه‌اي براي بهبود وضعيت رفاه و درمان ايثارگران و ترويج فرهنگ شهادت و ايثارگري لحاظ نشده است.

وي ادامه داد: درخواست دارم براي پرداخت مطالبات ايثارگران از الزام و اجبار آنها به تکميل فرم سهام و امضاي آن در دفاتر اسناد رسمي و از جابجايي‌هاي غيرقانوني حقوق خانواده‌هاي شهدا و جانبازان از بانک ملي به بانک دي خودداري کرده و با متخلفين نيز برخورد قانوني صورت گيرد.

نماينده مردم رشت اظهار داشت: استان‌هاي شمالي به دليل وضعيت آب و هوايي و خاک مناسب در صنعت کشاورزي شناخته شده‌اند، اما متاسفانه نبود يک برنامه جامع پس از انقلاب تقريبا کشاورزي را نابود کرده است، لذا انتظار مي‌رود که وزير پيشنهادي کشاورزي در دفاع از خودش براي احيا و توسعه کشاورزي به ويژه محصول برنج راهکار جدي و عملي ارائه کنند.

وي افزود: لازم است بيمه کشاورزي براي نجات جان خسته کشاورزان بدون فوت وقت انجام گيرد و مرهم حداقلي بر زخم‌هاي عميق کشاورزان باشد.

ايمن آبادي تاکيد کرد: 54 روز از انتخابات شوراي شهر مي‌گذرد و مردم ولايت‌مدار خطه شمال کشور، وظيفه خود را انجام دادند، اما به دليل ضعف شديد مديريتي فرماندار متاسفانه انتخاب دقيق برگزار نشده است و مردم متوجه نشدند که اعضاي اصلي شوراي شهر و شهردارشان چه کسي است!

وي افزود: از وزير پيشنهادي کشور تقاضا دارم پس از اخذ راي، مديران فاقد بليط و فرمانداران و بخش‌داراني که برخلاف شايسته‌سالاري کار مي‌کنند را برکنار کنند.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در پايان خاطرنشان کرد: تمام وزراي پيشنهادي براي اخذ راي در مجلس بايد موضع خود را دقيقا در رابطه با فتنه 88 و ادعاي تقلب را به صورت شفاف ابراز کنند، در غير اين صورت شک نداشته باشند که موفق به اخذ راي از مجلس ولايت‌مدار نخواهند شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار