به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی قلب یک اداره است و اگر به درستی بتوان از این پتانسیل بهره گرفت از این دریچه میتوان علاوه بر اشراف بر مجموعه دستگاه و اداره و انعکاس مسائل و مشکلات مجموعه، خواستههای مردم را نیز به مسئولان انعکاس داد و شاهد رفع آن مسائل و ایجاد اعتماد بیشتر از سوی مردم بود.
در چند سال گذشته اهمیت روابط عمومی بیش از پیش برای مسئولان شناخته شده است.
شورای هماهنگی روابط عمومی استان یزد در این راستا گامهای خوبی برداشته و اگر چه کافی نیست اما میتواند آغازگر راهی بزرگ باشد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد با شرکت در چهارمین نشست آموزشی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی شهرستان ابرکوه در مأمورسرای مخابرات و با میزبانی این اداره، بر اهمیت نقش روابط عمومیها تأکید کرد.
روابط عمومی به مجموعه اعتبار میدهد
سید عبدالمجید قائممحمدی اظهار داشت: روابط عمومی ارزش و اعتبار ادارات را دو چندان میکند و اگر مسئول یک اداره این مسئله را درک کند، برای زیرمجموعه خود اعتبار کسب میکند.
وی افزود: اگر مجموعهای پویا به حرکت خود ادامه و استمرار میدهد، بخش اعظم آن به روابط عمومی فعال آن برمیگردد که با درک صحیح، مدیر مجموعه را یاری داده است.
قائم محمدی گفت: اگر مدیری به واسطه ارزش قائل شدن به روابط عمومی به عنوان پل بین مجموعه خود و مردم، انتظارات مردم را بداند، در مسیر تحقق آن انتظارات میکوشد و اگر خواهان انعکاس فعالیتهای خود به جامعه نیز باشد، تلاش میکند تا روابط عمومی پویایی را در مجموعه خود تدارک ببیند.
افزایش امید، حاصل اهمیت به روابط عمومی است
وی ادامه داد: با محقق شدن این امور، افزایش امید و نشاط را در مجموعه کاری و جامعه شاهد خواهیم بود.
قائممحمدی با بیان برخی از فعالیتهای شورای هماهنگی روابط عمومی استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه پیشرفت در گرو آموزش است، تاکنون 40 نشست آموزشی در بین روابط عمومیهای ادارات و دستگاههای مختلف برگزار شده و شهرستان ابرکوه نیز فعالانه در این حرکت شرکت داشته است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد افزود: قبل از دولت نهم و دهم، تنها دو جشنواره در سطح استان برگزار شده بود و بعد از آن نیز دو جشنواره برگزار شده و در تدارک یک جشنواره دیگر نیز هستیم.
20 هزار خبر در پرتال خبری یزد قرار گرفته است
قائممحمدی ادامه داد: راهاندازی پرتال خبری استان یزد نیز یکی از اقدامات ارزشمند بود.
وی افزود: تاکنون بالغ بر 20 هزار خبر در سایت خبر قرار داده شده است و همه ساله نیز برترینها مورد تقدیر قرار گرفتهاند.
قائم محمدی افزود: تاکنون 100 نشست خبری نیز برگزار شده که 20 برنامه در ایام انتخابات بوده است و سند روابط عمومیها نیز مراحل نهایی خود را می گذراند و در آستانه ابلاغ است.
قائم محمدی با اشاره به اینکه روابط عمومیها باید فرهنگ سازی را در جامعه نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: رأس کار روابط عمومیها فرهنگسازی است.
هدیه دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی یزد به خبرنگار فارس رسید
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان یزد در این جلسه با تبریک روز خبرنگار، هدیه دریافتی خود از این جلسه را به خبرنگار فارس به عنوان تنها خبرنگار حاضر اهدا کرد./ز