بازنگري نقشه ی مصوب سال 1356 در تعیین حریم های تخت جمشید، منجر به تبيين و تعریف محدوده اي به عنوان حريم درجه سه، افزون بر محدوده هاي حريم هاي درجه يك و درجه دو به عنوان حريم چشم انداز در گستره وسيعي از دشت مرودشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، روابط عمومي پايگاه ميراث جهاني پارسه اعلام كرد: بازنگري محدوده هاي حريم درجه يك و دو محوطه ميراث جهاني تخت جمشيد و نقش رستم از سال ۸۵آغاز شد.

يزداني افزود: در قالب اين بازنگري، پس از انجام مطالعات ، پژوهش ها ، بررسي هاي ميداني و كارشناسي ، تبيين و تعريف محدوده بزرگتري به عنوان حريم درجه سه به همراه يكپارچه سازي آن با محدوده حريم هاي شهر باستاني استخر صورت گرفت.

به گفته وی، در سال ۹۱پس از تصويب و ابلاغ ، نقشه جديد از سوي معاونت سازمان ميراث فرهنگي كشور، قانوني و اجرايي شد.

یزدانی ادامه داد: يكي از مهمترين اهداف بازنگري انجام شده، به روز رساني و كارآمد تر ساختن نقشه مصوب و قديمي سال ۱۳۵۶بر اساس قوانين و ضوابط روز آمد و فعاليت ها و تغييرات انجام شده عمراني در محدوده هاي آن است.

وي بیان کرد: اين بازنگري منجر به تبيين و تعریف محدوده اي به عنوان حريم درجه سه، افزون بر محدوده هاي حريم هاي درجه يك و درجه دو به عنوان حريم چشم انداز در گستره وسيعي از دشت مرودشت شد./س


برچسب ها: تبیین ، تعریف ، حریم ، تخت جمشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.