فرماندار شهرستان اهر، از اتمام احداث 3 هزار و 200 واحد مسکونی روستایی در روستاهای زلزله زده شهرستان اهر خبرداد.

 

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی، به مناسب روز خبرنگار و در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان اهر گفت: احداث 3 هزار و 820 واحد مسکونی توسط ستادهای معین بازسازی در روستاهای زلزله زده تعهد شده بود که از این تعداد احداث 3 هزار و 200 واحد مسکونی به پایان رسیده است و 620 واحد مسکونی دیگر نیز در حال احداث می باشد.

وی، تسهیلات پرداختی برای این تعداد واحد مسکونی را 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار شهرستان اهر در ارتباط با واحدهای دامی آسیب دیده از زلزله نیز گفت: بیش از 6 هزار و 220 واحد دامی آسیب دیده بود که کار احداث 3 هزار و 412 واحد دامی تمام شده است و بقیه نیز در حال احداث می باشد.

صدیقی، در ارتباط با اماکن مسکونی شهری آسیب دیده از زلزله نیز گفت: در شهر اهر نیز بیش از 16 هزار واحد مسکونی از زلزله آسیب دیده بود که یک هزار و 500 واحد مسکونی احداثی بود که برای این تعداواحد مسکونی 670 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

صدیقی، گفت: علاوه بر تسهیلات پرداختی برای احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی و واحد های دامی در روستاها، با همکاری دستگاه های مختلف دیگر به خاطر سرمای زود رس توزیع کانکس برای اسکان موقت اهالی، توزیع کانکس برای نگهداری دام ها، توزیع اقلام مورد نیاز زندگی، پرداخت وام های معیشتی، پرداخت وام ها ی قرض الحسنه و سایر برنامه ها از کارهای انجام شده در کاهش آلام ناشی از زلزله سال 91 می باشد.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: بدون در نظر گرفتن خدمات ادارات خدمات رسان به طور میانگین برای هر خانوار در اثر زلزله 350 میلیون ریال کمک شده است.

وی، گفت: اماکن عمومی نیز از زلزله آسیب دیده بود از جمله 23 باب مسجد، 37 واحد آموزشی و چند تا آثار تاریخی که کار احداث و بازسازی و مرمت بعضی از آنها تمام شده است و یا در حال اجراست.

صدیقی، در مورد سایر کارهای انجام شده در جهت توسعه شهرستان اهر در سال گذشته گفت: در سال گذشته علیرغم زلزله از توسعه شهرستان اهر نیز غافل نشده ایم و با توجه به اینکه شهرستان اهر از لحاظ صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و سایر زمینه ها دارای ظرفیت های بالقوه می باشد در جهت جذب سرمایه گذار در این زمینه ها با حمایت مسئولان شهرستان اهر تلاش های انجام شده است.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین با اشاره به کارهای انجام شده در ارتباط با شهرداری گفت: کار های در حد قبول توسط شهرداری انجام شده است اما انتظار بیش از این بود که امیدواریم اعضای جدید چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهر با انتخاب شهردار جدید توانمند بتوانند در جهت عمران شهری و مصوباتی که هست و یا مصوباتی که خواهند داشت شهرستان اهر را به جایگاه واقعی خود در عمران شهری برسانند و مسئولان شهرستان اهر نیز در کنار آنها هستند.

صدیقی، با گرامیداشت سالروز شهادت صارمی و با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان اهر، از تلاش های خبرنگاران شهرستان اهر که در سال گذشته در انعکاس اخبار و به خصوص انعکاس اخبار مربوط به زلزله تشکر کرد.

در این مراسم از خبرنگاران مختلف رسانه های گروهی اعم از صدا وسیما، باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری ها و مطبوعات در شهرستان اهر تجلیل شد.

گفتنی است :فرماندار شهرستان اهر و خبرنگاران با حضور در منزل خبرنگار شهید عمله زاده، ضمن تجلیل از مادر این شهید یاد و خاطره اش را گرامی داشتند/س

 

برچسب ها: اتمام ، احداث ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.