فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال‌های اخیر دشمن با ترفند نرم وارد کشور شده و سعی دارد ملت ما به ویژه جوانان را در هر شرایطی تحت تأثیر خودش قرار دهد و همین امر موجب شده که خیلی از آداب و رسوم ما را عوض کرده‌اند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، محفل انس با قرآن کریم با حضور امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و کارکنان و خانواده‌های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در مسجد ناوگان این منطقه برگزار شد.

در این مراسم، دریادار سیاری با اشاره به گزیده‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «اگر همه پیشرفت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد ما نتوانیم از آن دفاع کنیم همه آن در یک صبح تا ظهر از بین می‌رود» و در جایی امام علی(ع) فرمودند «اگر صلح می‌خواهی آماده جنگ باش» و این‌ها ما را متوجه این امر می‌سازد که آبادانی، پیشرفت و آرامش زمانی برقرار می‌شود که در یک کشور نیروهای مسلح قوی وجود داشته باشد، همه باید مواظب جنگ دشمن چه جنگ سخت و چه جنگ نرم باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با مقایسه مؤلفه‌های جنگ نرم و جنگ سخت گفت: هدف از هر دو جنگ از پای درآوردن نظام سیاسی یک کشور است، با این تفاوت که در جنگ سخت توپ و تانک و موشک یک شهر را هدف می‌گیرند و تأسیسات و تجهیزات از بین می‌رود، در حالی که در جنگ نرم این هویت و فرهنگ اشخاص است که از بین می‌رود که خسارت‌ها و آثار آن ماندگار و هزینه‌ها بسیار سنگین است.

دریادار سیاری اظهار داشت: در سال‌های اخیر دشمن با ترفند نرم وارد کشور شده و سعی دارد ملت ما به ویژه جوانان را در هر شرایطی تحت تأثیر خودش قرار دهد و همین امر موجب شده که خیلی از آداب و رسوم ما را عوض کرده‌اند، چشم و هم‌چشمی‌ها، نوع لباس جوانان و نوجوانان ما که نشان از تزریق فرهنگ بیگانه است نیز از آثار و تبعات جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با استراتژی قورباغه‌ای کار خود را دنبال می‌کند، گفت: اگر ظرفی حاوی آب جوش داشته باشیم و یک قورباغه داخل آن بیندازیم فوراً بیرون می‌پرد، اما اگر قورباغه را داخل آب قرار دهیم و آب را به مرور گرم کرده و به درجه جوش برسانیم قورباغه بیرون نمی‌پرد چون کم کم عادت به گرما می‌کند تا به مرحله پخته شدن می‌رسد و دشمن در حال پیاده کردن این وضعیت در جامعه ماست.

وی بهترین راه‌های مبارزه با جنگ نرم دشمن را توجه به باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و همچنین ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت و سلاح ایمان دانست.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه راه قرآن و انبیاء راه سعادت و رستگاری است، گفت: عمل به قرآن و دستورات الهی مثل عمل به دستورات پزشکی است که عمل به آن باعث سلامتی است با این تفاوت که در نسخه الهی جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) روزه را چشیدن طعم گرسنگی و کمک به نیازمندان دانست و افزود: با روزه گرفتن به یاد گرسنگی و تشنگی نیازمندان بیفتید و روز قیامت را از یاد نبرید، و در یک کلام روزه واجب شد تا ما با تقوا شویم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار