گمانه‌زنی زیباکلام درباره نامزدهایی که رأی اعتماد نمی‌گیرند ،سیدمحمود علوی: صلاحیت هاشمی از همه نامزدها بیشتر بود! ،هشدار درباره صدور مجوز صادرات دارو،عذرخواهی کیهان از یک عضو کابینه روحانی،علی دایی چند زندانی را آزاد کردسایت «روحانی‌سنج» پیگیر وعده‌های روحانی!ادعای ارتباط احمدی نژاد با امام زمان(عج)همچنان ادامه دارد...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*کیهان


جان بولتون: به جای روحانی باید از جریان براندازی حمایت کنیم

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه مجلس نمایندگان گفت آمریکا باید آشکار و نهان به دنبال تغییر رژیم در ایران باشد.

جان بولتون از اعضای مؤسسه آمریکن اینتر پرایز در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد و به ایراد سخنانی درباره موضوع «پیوند ایران- سوریه و پیامدهای آن برای خاورمیانه» پرداخت.

بولتون گفت: ایران بزرگترین تهدید برای ما و خاورمیانه است. آنها تهدیدی مستقیم برای منافع کلیدی آمریکا هستند.وی می‌افزاید: ایرانی‌ها به دنبال سلطه بر سایر کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه و نقش بیشتری در جهان هستند که تقریباً از تمام جنبه‌ها مغایر با منافع اساسی آمریکا است.

بولتون در ادامه با ذکر نفوذ ایران در عراق و سوریه و ارتباط با حزب‌الله لبنان می‌افزاید: آنان مخالفانی بی‌رحم هستند که به قیمت به خطر افتادن خودمان آنان را کم اهمیت جلوه می‌دهیم. بسیاری با ارزیابی ساده لوحانه از حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران این کار را می‌کنند. در زمینه هسته‌ای، تهران به مدت 20 سال به دنبال هدف دستیابی به توانایی‌های هسته‌ای بوده و امروز به طرز خطرناکی به این هدف نزدیک شده است.

بولتون می‌افزاید: چنانچه آمریکا پیش از این برای کمک به مخالفان سوری قاطعانه‌تر عمل کرده بود، دست کم یک احتمال تئوریک وجود داشت که آمریکا می‌توانست تفاوتی در سوریه ایجاد کند. اما درگیر شدن با اسد به معنای درگیر شدن با ایران بود و دولت اوباما تمایلی نداشت چنین کاری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: ما باید به طور پنهان و آشکار از مخالفان ایران و حامیان براندازی رژیم حمایت کنیم. ما همچنین باید از مخالفان در سوریه حمایت کنیم هر چند که من دو سال پیش از مسلح ساختن مخالفان یا مداخله مستقیم آمریکا در سوریه حمایت می‌کردم و اکنون آن گزینه‌ها برای همیشه از دست رفته‌اند.

شاهد از نزدیک رسید!

آقای روحانی در کنفرانس خبری دیروز با قاطعیت اعلام کرد که تحت تاثیر هیچ حزب، گروه و یا شخصیتی تصمیم نمی‌گیرد که این اظهارنظر قاطع اگرچه امیدآفرین است ولی متاسفانه با برخی از شواهد و قرائن موجود، همخوانی ندارد و از جمله نشانه‌هایی در دست است که از تلاش یک جریان وابسته به اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات برای وارونه‌نمایی واقعیت‌ها در نگاه و نظر ایشان حکایت می‌کند.

 کاش جناب رئیس جمهور محترم فقط نیم‌نگاهی به سایت اعتدال- سایت رسمی ریاست جمهوری- بیندازند و به وضوح مشاهده کنند که گردانندگان این سایت، یعنی افراد بسیار نزدیک به ایشان- که ما از هویت و سوابق آنها باخبریم- چگونه سعی دارند با ارائه اخبار دروغ و تحریف واقعیت‌ها، جناب رئیس جمهور را در محاصره خبری قرار دهند.

به عنوان نمونه این سایت در خبری با عنوان «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش»! اقدام به دستکاری و تحریف یکی از گزارش‌های خبری کیهان کرده است. در گزارش یاد شده ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان مطرح شده و در آن به پاسخ‌های مستند کیهان نیز که به حمایت از رئیس جمهور محترم بود اشاره شده بود. ولی سایت اعتدال پاسخ‌های مستند کیهان را حذف کرده و تنها به ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان اشاره نموده و آن را به خیال خود تحت عنوان جعلی «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش» جا زده است! یعنی دقیقا همان اقدام پلشتی که اطرافیان خاتمی علیه وی انجام می‌دادند. اطرافیانی که امروزه به آمریکا، انگلیس و اسرائیل پناهنده شده‌اند.

گمانه‌زنی زیباکلام درباره نامزدهایی که رأی اعتماد نمی‌گیرند

روزنامه زنجیره‌ای آرمان از قول صادق زیباکلام پیش‌بینی کرد نمایندگان مجلس به بیژن زنگنه، محمدعلی نجفی، محمود حجتی و علی ربیعی رأی اعتماد ندهند.

این در حالی است که برخی منابع دیگر مطبوعاتی و رسانه‌ای از بیژن زنگنه، محمدنجفی، عباس آخوندی، میلی‌منفرد، ظریف، علوی و حجتی به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای تصدی وزارت که در مرز رأی عدم اعتماد مجلس قرار دارند، نام می‌برند. میلی‌منفرد مرداد سال 88 نامه‌ای را، همراه شماری از اعضای دولت و مجلس اصلاحات امضا کرده بود که طی آن ختم حمایت در سران فتنه، به القای تقلب در انتخابات دامن زده شده بود.

زیبا کلام در روزنامه آرمان از قرار گرفتن نام رحمانی فضلی در فهرست اعضای پیشنهادی کابینه- برای تصدی وزارت کشور- انتقاد کرده و در عین حال می‌نویسد که مجلس ممکن است مشخصا به کسانی چون نجفی، حجتی، ربیعی، زنگنه و حتی مسعود سلطانی‌فر به خاطر اصلاح‌طلب بودنشان رأی ندهد.

برخلاف این ادعا ملاک نمایندگان مجلس سلیقه سیاسی افراد نیست. در عین حال نقش برخی از این افراد در فتنه سال‌های 78 و 88 یا برخی تخلفات اقتصادی و نفتی و یا ارتباط با بیت منتظری و باند مهدی هاشمی علت ایجاد دافعه در میان نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی است.

منصور حقیقت‌پور و یوسفیان‌ملا دو تن از نمایندگان در مصاحبه‌هایی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا 3 تا 5 نفر از افراد پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد مجلس را به دست آورند.در همین حال سایت روز‌آن‌لاین وابسته به اپوزیسیون مقیم فرانسه از قرار گرفتن اسامی پورمحمدی و رحمانی فضلی در فهرست کابینه پیشنهادی در کنار حذف اسامی کسانی چون احمد مسجد جامعی و جعفر توفیقی انتقاد کرد.

تقی رحمانی عضو متواری و پاریس‌نشین گروهک ملی-مذهبی نیز در همین سایت نوشت: انتخاب رحمانی فضلی و پورمحمدی هم‌ نیش است و هم نوش. اما چرا نوش است؟ برای اینکه وزارت دادگستری با قوه قضائیه ایران در رابطه است. این پست تشریفاتی است و وزیر قدرت‌مند و لابی کاری می‌خواهد که بتواند نقش دولت را در امور قضایی در حد قانون تثبیت کند.

پورمحمدی این نفوذ را دارد. اما نیش هم است چرا که معلوم نیست وی به حقوق شهروندی، که دولت وعده آن را داده، وفادار است و حاضر است در این مورد به قوه قضائیه فشار آورد. وزارت کشور هم با مجلس سر کار دارد، لذا اگر با مجلس تعامل داشته باشد راه برای انجام برنامه‌هایش باز است. این نوش ماجرا است. اما نیش آن این است که رحمانی فضلی تا چه میزان هم با برنامه مدنی و هم فضای باز سیاسی مورد ادعای دولت روحانی همراه است؟

از سوی دیگر معاونین رئیس‌جمهور از برخی وزرای انتخابی به جامعه مدنی و خواسته مردم نزدیک‌تر هستند. انتخاب معاونینی که باید وزیر می‌شدند نشان از اتخاذ راهبرد روحانی برای تعامل با راست سنتی دارد.

وی می‌افزاید: روحانی با مجلسی روبرو است که در دست راست سنتی است. این جریان خلاصه راست است و دیدگاه‌هایی دارد که با آزادی‌های مدنی و سیاسی همراه نیست. اما موقعیت راست سنتی روحانی را وا داشته است که در کابینه به حضور راست سنتی تمایل پیدا کند تا در مجلس پایگاهی برای اعمال سیاست‌های خود داشته باشد. تا این جا رفتار او قابل درک است.

وی در ادامه مدعی شد نوع چینش کابینه و گذاشتن اسامی پورمحمدی و رحمانی فضلی برای انداختن شکاف در میان جریان اصولگرا و دو طیف آن است.با این حال سعید لیلاز به روز آن‌لاین گفت: معرفی آقای پورمحمدی برای وزارت کشور در من هم احساس بدی برمی‌انگیزد اما به هر حال پست او چندان مهم نیست و تنها یک رأی در کابینه است.

این متهم فتنه سال 88 این را هم گفته که «نباید درگیر اسامی بمانیم. آیا باور می‌کردید روزی اسم آقای ناطق نوری، احساس خوشایندی در اصلاح‌طلبان ایجاد کند؟ این یعنی هم آقای ناطق نوری تغییر کرده هم اصلاح‌طلبان تغییر کرده‌اند. این فرصت را باید به آقای رحمانی فضلی هم داد و در صحنه عمل دید او چگونه عمل خواهد کرد و به چه سمتی خواهد رفت. شما نگاه کنید تمام کسانی که علی جنتی را از نزدیک نمی‌شناسند تصور می‌کنند حضور او در وزارت ارشاد یک عامل منفی است در حالی که این‌طور نیست ما نمی‌توانیم وزیری آوانگارد را طلب کنیم که آقای روحانی تعیین کند و دعوا راه بیفتد. تغییرات باید هرچه آهسته‌تر و در عین حال هر چه عمیق‌تر باشد.

نگرانی دانشگاهیان از گزینه وزارت علوم

محافل دانشگاهی و سیاسی از گزینه وزارت علوم به عنوان یکی از همکاران سازمان فتنه و آشوب یاد می‌کنند.میلی‌منفرد از تحصیل‌کردگان فرانسه است که به تدریج مانند شمار زیادی از مدعیان اصلاح‌طلبی، از آرمان‌های نظام فاصله گرفت. او پس از استعفای مصطفی معین از وزارت علوم در دولت اصلاحات، به سرپرستی این وزارتخانه گمارده شد.

نامبرده در جریان حوادث فتنه‌آمیز سال 1388 جزو عناصر فتنه‌گری بود که اقدام به تجمع و تحصن در دانشگاه امیرکبیر کردند. بنابر برخی گزارش‌ها وی در تحریک طیفی از دانشجویان ایفای نقش می‌کرد و همان زمان به بهانه اعتراض به تقلب در انتخابات خواستار تعطیلی و تعویق امتحانات ترم دوم شده بود.

مرداد ماه سال 88 شماری از مقامات دولت اصلاحات و سازندگی به همراه برخی نمایندگان مجلس ششم اقدام به انتشار بیانیه‌ای مشترک در حمایت از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات کرده و از سران فتنه حمایت نمودند. ن

ام میلی‌منفرد در این بیانیه در کنار اسامی محسن آرمین، انصاری راد، علی باقری، محمدرضا بهزادیان، مرتضی حاجی، جلایی‌پور، رضا خاتمی، خانیکی، سازگارنژاد، شیرزاد، ناصر قوامی، مرتضی مبلغ، مزروعی، مسجد جامعی، معین، محمدعلی نجفی و فائزه هاشمی به چشم می‌خورد.نامبرده در دولت اصلاحات نیز جزو حامیان طیف تندرو و ساختارشکن دفتر تحکیم بود و از حامیان تحصن در مجلس ششم به شمار می‌رود.

سیدمحمود علوی: صلاحیت هاشمی از همه نامزدها بیشتر بود!

نامزد پیشنهادی برای تصدی وزارت اطلاعات در گفت‌وگو با روزنامه خورشید از ارادت خود به هاشمی رفسنجانی گفت.
سیدمحمود علوی درباره هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی فقط یک سیاستمدار نیست، او معمار یک تفکر سیاسی- مذهبی است. آقای هاشمی همیشه به تکلیف می‌اندیشد. اگر شرایط به او اجازه انجام تکلیف را دهد او از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. اگر هم تکلیف از روی دوشش برداشته شود اعتراض نمی‌کند.

وی همچنین نظر خود درباره حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را این‌گونه بیان کرد:‌ حضور هاشمی در نماز جمعه مایه برکت است. امروز مردم جایگاه هاشمی را نسبت به گذشته بهتر درک می‌کنند و تا آنجایی که من می‌دانم مانعی هم بر سر راه ایشان در نماز جمعه نباید باشد. ما امیدواریم که بار دیگر جامعه از جوشش چشمه پر فیض ایشان بهره‌مند شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات همچنین درباره رد صلاحیت هاشمی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در این انتخابات حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد که صلاحیتش از همه کاندیداهای محترم برای اداره کشور بالاتر بود. عامه مردم هم قبول دارند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قابلیتشان بیشتر از تمام عزیزانی است که مورد تایید واقع شدند.

وی در این مصاحبه هیچ اشاره‌ای به فتنه سال 88 و نقش منفی و مخربی که آقای هاشمی در آشوب سازمان‌یافته از سوی بیگانگان - از جمله در نماز جمعه 26 تیر 88 - ایفا نمود، نکرد.

*آرمان


اخطار دولت یازدهم به احمدی‌نژاد


شنیده شد که درحالی که احمدی‌نژاد و تیمش به ساختمان لادن در خیابان آرژانتین رفتند، ظاهرا مسئولان جدید دفتر روحانی ضمن موافقت با حضور آنها در یکی از طبقات این ساختمان از آنها خواسته‌اند طبقات دیگر را تخلیه کنند. انتخاب نوشت؛ ظاهرا این ساختمان طبقات متعددی دارد و مسئولان ریاست‌جمهوری برای امور دیگر به آن نیاز دارند. قابل ذکر است، ساختمان لادن در ونک که پیش از این دراختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود، چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفت و در این روزهای آخر، تحت ریاست بقایی قرار گرفت.

علی دایی چند زندانی را آزاد کرد

شنیده شد که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در اقدامی پسندیده در ماه مبارک رمضان در ملارد کرج و شهر قدس تعدادی زندانی غیرعمد را آزاد کرد. فارس نوشت؛ علی دایی یکی از معدود مربیان فوتبال کشورمان است که همواره نگاهی به کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد.

از همین‌رو وی در ماه مبارک رمضان ابتدا در جشن آزاد‌سازی زندانی‌ها درملارد کرج نقش پررنگی داشت و تعدادی زندانی غیرعمد را آزاد کرد، همچنین علی دایی روز گذشته در دادسرای شهر قدس شرکت کرد و تعدادی از زندانیان غیرعمد را در ماه مبارک رمضان به آغوش گرم خانواده‌شان فرستاد.

زمان تحلیف روحانی، احمدی‌نژاد چه می‌کرد؟

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد بعد از مراسم تنفیذ و تحویل رسمی نهاد ریاست‌جمهوری به حسن روحانی، به‌همراه اسفندیار رحیم‌مشایی به ساختمان لادن رفته است. انتخاب نوشت؛ پیش از انتخاب ساختمان لادن، احمدی‌نژاد که قرار بود رئیس‌جمهور سابق شود تلاش‌هایی جهت دراختیارگرفتن دفتری در پاستور از سوی دولت دهم انجام شد.

حضور احمدی‌نژاد به‌همراه اسفندیار رحیم‌مشایی در ساختمان لادن درحالی است که احمدی‌نژاد پس از تنفیذ گفته بود صبح یکشنبه به دانشگاه ایرانیان خواهد رفت. رئیس‌جمهور سابق در اولین روز کاریش پس از پایان دوره ۸ ساله ریاست‌جمهوری با برخی مقامات کشورهای خارجی دیدار کرد.

پرویز مشرف در دادگاه ترور بوتو حاضر نشد

شنیده شد که پلیس پاکستان اعلام کرد، پرویز مشرف حاکم نظامی پیشین این کشور به‌علت نگرانی‌های امنیتی برای رسیدگی به اتهامات مربوط به دست داشتن در ترور بی‌نظیر بوتو در دادگاه حاضر نمی‌شود. فرانس‌پرس نوشت؛ درحالی که قرار بود دادگاه رسیدگی به اتهامات پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق پاکستان درخصوص قتل بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین این کشور دیروز برگزار شود ولی پلیس پاکستان از عدم حضور مشرف در این دادگاه به علت نگرانی‌های امنیتی خبر داده است.

پلیس و وکیل مدافع مشرف اعلام کردند که وی به علت تهدیدات امنیتی در دادگاه شهر راولپندی یعنی جایی که بی‌نظیر بوتو در آن ترور شد، حاضر نشده است. قاضی دادگاه نیز رسیدگی به این اتهامات را تا روز 20 اوت به تاخیر انداخته و به مشرف دستور داده تا در آن تاریخ در دادگاه حاضر شود.

تعطیلی یک کارخانه و بیکار شدن 400 نفر

شنیده شد که یك فعال كارگری در بروجرد از تعطیلی کارخانه «سامان‌کاشی» و بیکاری حدود ۴۰۰ کارگر با دو ماه و نیم حقوق معوقه خبر داد. ایلنا نوشت؛ «محمد گودرزی» با اشاره به اینکه کارخانه سامان کاشی یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در کشور است، گفت: دلیل تعطیلی این كارخانه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی و کمبود مواد اولیه تولید ذکر شده است.

دبیر خانه كارگر بروجرد همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران بیان کرد: با توجه به اینکه هر ماه حق بیمه از حقوق کارگران کسر می‌شود اما به حساب تامین‌اجتماعی واریز نمی‌شود، مطالبات تامین‌اجتماعی از کارخانه به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است. او همچنین درباره سایر مشکلات کارخانه بیان کرد: به گفته کارگران عدم پرداخت قبوض برق، گاز و تلفن کارخانه باعث ایجاد مشکلاتی شده به‌طوری که چندین سال است تلفن‌های کارخانه قطع است.

بازرسی از هواپیمای ایرانی در عراق

شنیده شد که مقامات حمل‌ونقل هوایی عراق از بازرسی یك هواپیمای ایرانی كه در مسیر سوریه بوده است خبر دادند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ كریم النوری مشاور وزیر حمل‌ونقل عراق در بیانیه‌ای با اعلام خبر بازرسی هواپیمای باربری كه خاك ایران را برای پرواز به سوریه ترك كرده بود اذعان کرد: در این هواپیما تنها مواد پزشكی و كمك‌های بشردوستانه یافت شد. گفتنی است یكشنبه گذشته هم مقامات حمل ونقل هوایی عراق یك هواپیمای روسی را در مسیر سوریه متوقف وآن را بازرسی كردند.

باز هم سکوت می‌کنم

شنیده شد که جاسبی در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت حسن روحانی مسئولیتی خواهد داشت؟ گفت: من تصمیم دارم «سکوت» کنم. تسنیم نوشت؛ ضیافت افطاری جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی 14 مردادماه در هتل هما با حضور مسئولان سابق و فعلی وزارت علوم و همچنین دانشگاهی و جمعی دیگر از چهره‌های سیاسی کشور برگزار شد.

جاسبی که میزبان این مراسم بود در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه آیا در دولت آقای روحانی مسئولیتی خواهید داشت یا خیر؟ گفت: می‌دانید که من فعلاً در سکوت به سر می‌برم. وی درباره اینکه آیا قصد دارید دوباره به دانشگاه آزاد برگردید؟ اینطور گفت که اصلاً صحبتش را نکنید؛ من در دوره‌های سکوت به‌سر می‌برم؛ سکوت، سکوت، سکوت! رئیس سابق دانشگاه آزاد درباره اینکه چرا سکوت کرده است نیز اینطور ادامه داد: من الان در دوره سکوت هستم و چرای آن را نمی‌گویم.

پیام محرمانه رئیس القاعده چه بود؟

شنیده شد که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت، تصمیم آمریکا به تعطیلی سفارتخانه‌هایش در شمال آفریقا و خاورمیانه پس از آن صورت گرفت که مکالمه «ایمن الظواهری» رئیس القاعده را شنود کرد. انتخاب نوشت؛ روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت، آمریکا پس از آن تصمیم به تعطیلی سفارتخانه‌هایش در شمال آفریقا و خاورمیانه گرفت که مکالمه محرمانه ایمن الظواهری با «ناصر الوحیشی» رئیس القاعده در یمن را رهگیری کرد. این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند:« ایمن الظواهری به الوحیشی دستور داده است تا علیه اهداف آمریکا عملیات‌هایی انجام شود.»

*خراسان

هشدار درباره صدور مجوز صادرات دارو


براساس بررسي هاي اوليه يک دستگاه نظارتي، در شرايطي که بازار دارو دچار التهابات مختلفي شده و برخي سودجويان در تلاش براي کمياب نشان دادن بعضي اقلام دارويي هستند، برخي مسئولان اقتصادي و بهداشتي دولت، صادرات کليه اقلام دارويي و مواد اوليه دارويي را از هفته گذشته تا اطلاع ثانوي بلامانع اعلام کرده اند که اين موضوع در شرايط فعلي، ممکن است باعث بهره بردن سودجويان حاضر در اين بازار و دامن زدن به جو رواني موجود شود.

الهام هم نشان دولتي گرفت

براساس ابلاغيه روزهاي اخير محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور به دستگاه هاي مربوطه، اعلام شده است که بنا به پيشنهاد وزراي عضو کميسيون بررسي اعطاي نشان هاي دولتي و به استناد ماده ۷ قانون تعيين حدود وظايف و اختيارات و مسئوليت هاي رياست جمهوري، غلامحسين الهام معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور نيز نشان درجه دو لياقت و مديريت دريافت خواهد کرد.

براساس بررسي هاي اوليه يک دستگاه نظارتي، در شرايطي که بازار دارو دچار التهابات مختلفي شده و برخي سودجويان در تلاش براي کمياب نشان دادن بعضي اقلام دارويي هستند، برخي مسئولان اقتصادي و بهداشتي دولت، صادرات کليه اقلام دارويي و مواد اوليه دارويي را از هفته گذشته تا اطلاع ثانوي بلامانع اعلام کرده اند که اين موضوع در شرايط فعلي، ممکن است باعث بهره بردن سودجويان حاضر در اين بازار و دامن زدن به جو رواني موجود شود.

*تهران امروز


محاسبه‌گری دکتر روحاني در گام‌برداشتن


محمد‌جواد لاریجانی رئيس ستاد حقوق بشر گفته: اشکال احمدی‌نژاد این بود که تصمیمات خويش را نمی‌ساخت و معتقد بود که همه را براي رسيدن به اهدافش باید به دنبال خود بکشاند و وقتي اين اتفاق نمي‌افتاد از ادامه راه باز مي‌ايستاد، هیچ سیستم مدنی در دنيا اینطور عمل نمی‌کند.لاریجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در توصیه‌ای به دولت جدید گفته: مسئولان دولت‌ بايد در چارچوب قانون اساسی براي مملکت تصميم بگيرند که چنانچه این اتفاق بیفتد قطعا کلید بسياري از توفیقات خواهد بود.

 وی گفته: هنگامی که یک ایده خوب به ذهن دولت مي‌ر‌سد، نبايد بلافاصله آن را تصویب کند بلکه باید آن ايده را ساخته و پرداخته کرده و با بزرگان سیاسی، علمی و نظامی کشور در میان گذاشته و در نهايت تصمیم درستي بگيرد.لاریجانی گفته:دکتر روحانی به محاسبات کارشناسی اشراف داشته و به فضای بین‌المللی نیز توجه بسياري دارد و به طور کلی فرد محاسبه‌گری در برداشتن قدم‌های خود است.

حرف ما همان حرف روحانی در۲۳ تیر است

غلامعلی حدادعادل با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم کشور به سال‌های بعد از دوم خرداد 76 و فتنه 78 و 88 که از دل آن درآمد برگردد، گفته: روحانی قاعدتا نباید چنین چیزی بخواهد چون کسی از آنها سودی نبرد، حرف ما همان حرفی است که وی در 23 تیر 78 گفت.

به گزارش فارس، حداد گفته: امیدواریم محیط‌های دانشگاهی محل تاخت و تاز جریان‌ها نشود،وی‌ گفته: لازمه رشد ما در تولید علم این است که محیط‌های دانشگاهی به کار اصلی خود یعنی علم بپردازند و اگر از این مسئله بازمانند خلاف مصلحت کشور است؛ کمال اول دانشگاه در تولید علم است.

وی با بیان اینکه بهترین کمک به روحانی این است که دچار تنش نشود، گفته: باید در فضای آرامش و همدلی حرکت کنیم تا دولت بتواند حماسه اقتصادی را خلق کند. وی با بیان اینکه امیدواریم این دولت بتواند اعتدال را در جامعه حاکم کند، افزود: در کشور برخی مشکلات وجود دارد و باید از حالت تضاد و ستیزه‌جویی جامعه را خارج کرد.

اوباما دیگر به حمله نظامی به ایران پایبند نیست

یک سایت صهیونیستی اعلام نگرانی کرد که مذاکرات مستقیم با «اقدامات اعتمادساز» آغاز می‎شود و دولت نتانیاهو باید نگران بهبود روابط ایران و آمریکا باشد.سایت Jewish Press نوشته که احتمالاً گفته‎ها و بیانیه‎های مقامات عالی‎رتبه مبنی بر نگرانی؛ به دلیل روند استقبال دولت اوباما از رئیس جمهور جدید ایران است.

یکی از مقامات رسمی دولت رژیم اشغالگر به Kol Israel گفته كه تردید دارد که آمریکا حاضر باشد به هر قیمتی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت کند.این مقام ارشد همچنین مدعی شده که تل‎آویو بدون پشتیبانی عملیاتی آمریکا هم می تواند به ایران حمله کند، اما در آن صورت، کمتر موثر خواهد بود. Jewish Press همچنین نوشته: اسرائیل به شدت نگران آن است که ممکن است آمریکا به دنبال مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و تهران باشد که باعث کاهش تحریم‎‏ها علیه ایران در پاسخ به رسیدن به تفاهمی باشد که کمتر از انتظارات اسرائیل باشد.

 کاخ سفید در بیانیه‎ای که روز یک‌شنبه پس از مراسم تحلیف روحانی منتشر کرده بود، مجددا به مردم ایران تبریک گفته و نوشته بود: حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران، واقف است که انتخاب وی نتیجه خواست مردم ایران برای تغییر بود و ما امیدواریم دولت ایران در راستای توجه به خواست رای دهندگان، تصمیم هایی را اتخاذ کند که زمینه زندگی بهتر را برای ایرانیان فراهم می‌کند.

محبیان: کابینه یازدهم نمره خوبی می‌گیرد

روزنامه آرمان در گفت‌وگویی با امیر محبیان نوشت:در ارزیابی اولیه از لیست وزرای پیشنهادی آقای روحانی برای کابینه می‌توان گفت که این افراد در وهله نخست از جنبه تخصصی برگزیده شده‌اند، یعنی عمدتا کسانی هستند که در حوزه‌های کاری خودشان منشا اثر هستند و جزو چهره‌های نخبه تلقی می‌شوند. از نظر گرایش های سیاسی هم به نظر می رسد که دکتر روحانی تقریبا توانسته به قولی که برای استفاده از چهره‌های معتدل و تخصصی هر دو جناح داده بود عمل کند.

غیر از یکی دو نفر که جنجال‌هایی علیه آنها ایجاد شده و تماس‌هایی صورت می‌گیرد که علیه آنها پدید بیاید، تقریبا من به کابینه انتخاب شده می‌توانم نمره خوبی بدهم. البته همان چهره‌هایی هم که اشاره کردم پیرامون آنها جنجال‌هایی ایجاد شده، در حوزه کاری خودشان دارای کارنامه قابل قبولی هستند و جزو نیروهای متخصص محسوب می‌شوند. به‌طور کلی می توانم بگویم که آقای روحانی کابینه خود را بر اساس انتظاراتی که میان طیف‌های معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود داشت، چیده است.

محبیان گفته:تلاش‌هایی وجود دارد که برخی چهره‌ها را از رای اعتماد نمایندگان دور کند اما به نظر من نمایندگان باید با ارزیابی فضای کلی کشور برای بررسی کابینه از این دست اظهارنظرها و فشارها فاصله بگیرند. به هر حال این کابینه ترکیبی از نیروهای سیاسی است که هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا و هم مستقل در آن حضور دارند. نمایندگان باید توجه کنند که ارزش کابینه آقای روحانی هم در وهله اول نشستن این نیروها کنار یکدیگر و جمع شدن آنها زیر یک سقف است.محبیان گفته:به نظر من کابینه‌ای که معرفی شد ارزش انتظاری را که برای آن کشیده شد، دارد.

عذرخواهی کیهان از یک عضو کابینه روحانی

کیهان در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشته: «نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است.»این روزنامه در توضیحی در شماره روز سه شنبه در باره مهندس نعمت زاده نوشته: «در دو سطر پایانی یادداشت دیروز کیهان- انتظار آن بود که...- اشتباها به گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» اشاره شده بود و حال آنکه سخن درباره ضرورت دور بودن اعضای کابینه از فعالیت‌های اقتصادی و توقف این فعالیت‌ها به هنگام ورود در کابینه بود که این بخش برای کوتاه شدن یادداشت حذف شده و 2 سطر مورد اشاره به طور ناقص باقی مانده بود.

 لذا ضمن توضیح این نکته، چنانچه حقی از گزینه محترم وزارت مزبور ضایع شده باشد از ایشان عمیقا پوزش می‌خواهیم و بار دیگر تاکید می‌کنیم که منظور ما، اجتناب همه اعضای کابینه از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بوده است. بی‌آنکه به شخص خاصی نظر داشته باشیم. ضمن آنکه بدون اظهارنظردرباره شرایط نامزد وزارت مربوطه، شخصیت ایشان را قابل احترام می‌دانیم.»

رویترز: روحانی مانع افزایش قیمت نفت شد

به گزارش رویترز، حسن روحانی رئيس جمهور ایران در مراسم تحلیف خود خواستار گفت‌وگو برای کاهش دشمنی و خصومت‌ها شد.در فاصله چند ساعت پس از سخنرانی روحانی، آمریکا اعلام کرد که آماده همکاری با دولت روحانی در صورت جدیت تهران است.بهای نفت برنت دریای شمال با پنج سنت افزایش 109 دلار در هر بشکه معامله شد و همچنین نفت سبک آمریکا با دو سنت کاهش به 106 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید.

جاناتان بارات رئيس اجرایی موسسه تحقیقاتی بارات در سیدنی استرالیا گفت: با توجه به تغییر لحن ایران و سخنان آمریکا ما شاهد کاهش نگرانی‌ها در خاورمیانه و ایران هستیم.این یک تغییر خوب است و باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد.بنا براین گزارش آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی را علیه ایران اعمال کرده‌اند و باعث کاهش صادرات نفت ایران شده‌اند.

سایت «روحانی‌سنج» پیگیر وعده‌های روحانی!

روزنامه بهار نوشته:پس از آنکه گروهی از ناظران رسانه‌ای با ایجاد وب‌سایتی به نام «مُرسی‌سنج» (Morsi Meter) عملکرد 100 روز اول کار محمد مرسی، رئيس‌جمهوری مصر را بررسی کردند هم‌اینک سایتی به نام «روحانی‌سنج» هم راه‌اندازی شده است.این روزنامه نوشته «دانشکده مطالعات جهانی مانک در دانشگاه تورنتو» با همکاری دو گروه دیگر، با اقدامی الهام‌گرفته از سایت «مرسی‌سنج» به بررسی وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی، رئيس‌جمهوری منتخب در ایران در سایتی تحت عنوان «روحانی‌سنج» پرداخته است.بنابر بررسی‌های این دانشکده، حسن روحانی در جریان کارزار انتخاباتی خود ۴۶ وعده داده است.

جالب توجه این است که، قول و قرارهای حسن روحانی به صورت «اقتصاد، سیاست داخلی، فرهنگی- اجتماعی و سیاست خارجی» دسته‌بندی می‌شوند. گروه ترتیب‌دهنده «روحانی‌سنج» در سایت خود اینگونه می‌نویسد که قصد دارد «با بهره‌گیری از منابع موثق و باکیفیت‌ترین اطلاعات»، «بر نحوه اجرای وعده‌های هفتمین رئيس‌جمهوری ایران نظارت کرده و کیفیت پیگیری و تحقق آنها را بازتاب دهد.» این گروه همچنین از بازدیدکنندگان وب‌سایت خود درخواست کرده تا اگر وعده دیگری از آقای روحانی به‌یاد دارند به آنها خبر دهند.

کیهان مجوز خبرگزاری گرفت

سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد گفته: وزارت فرهنگ دامنه کار وسیعی دارد که یکی از آن زمینه‌ها مطبوعات است که سعی شد تنها در نظارت و حمایت از رسانه‌ها خلاصه نشود.حسینی گفته:به عنوان مثال خبرگزاری دانشجو و خبرگزاری کیهان نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند. بنابراین نگاه انسدادی در دولت دهم وجود نداشته است و توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها مدنظر بوده است.

*جمهوری اسلامی


اظهارات جالبي مخالفان سابق بيژن زنگنه!

* كارشناسان ارشد و باسابقه صنعت نفت در جنوب كه در گذشته از مخالفان بيژن زنگنه در دوران صدارتش بر وزارت نفت بودند، اظهارات جالبي كرده‌اند. اين كارشناسان و مديران كه دوران دولت احمدي نژاد را تجربه كرده‌اند از پيشنهاد زنگنه به عنوان وزير نفت توسط دكتر روحاني به مجلس شوراي اسلامي حمايت كردند. حيدر بهمني مدير عامل شركت ملي حفاري و مناطق نفت خيز جنوب در دوران احمدي نژاد مي‌گويد: "در زمان مديريت وزارت بيژن زنگنه اينجانب را از كار بركنار كردند، اما معتقدم هم اكنون تنها مديري كه مي‌تواند مشكلات ريز و درشت صنعت نفت را حل و فصل كند، زنگنه است.

 من قصد بازگشت به صنعت نفت را ندارم اما شخصاً معتقدم دوران طلايي صنعت نفت در دوران زنگنه رقم خورده است." سيف‌الله جشن ساز مدير عامل شركت ملي نفت ايران در دوران احمدي نژاد نيز كه در گذشته از منتقدان زنگنه و آقاي تركان بود مي‌گويد: "به جرأت مي‌توانم بگويم در مورد توسعه و توليد نفت و گاز در هيچ دوره‌اي به اندازه دوره آقاي زنگنه كار نشد.

" آقاي نورالدين موسي از اصلي‌ترين كارشناسان باسابقه مناطق نفت خيز جنوب به شمار مي‌رود، كه در گذشته از مخالفان سرسخت زنگنه به شمار مي‌رفت، مي‌گويد: "بدون شك رسيدن توليد گاز ما به كشور قطر در ميدان مشترك پارس جنوبي در زمان ايشان يك افتخار ملي بوده است كه جاي قدرداني دارد و دو برابر شدن توليد كنوني قطر از ميدان مذكور، به نظر بنده گناهي نابخشودني است كه در مقابل خداي بزرگ و آيندگان نمي‌توانيم جوابگو باشيم و يقيناً هر كس به فراخور مسئوليتي كه داشته مي‌بايست جوابگو باشند."

واكنش گروه پرتو از قرائت گزارش غائله 22 بهمن قم

* قرائت گزارش غائله 22 بهمن قم و دخالت گروه پرتو در آن افشا شده واكنش اين گروه را برانگيخته است. گروه پرتو، جمعي از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدي هستند كه يكي از فعاليت‌هاي آنها انتشار هفته نامه‌اي به نام "پرتو" مي‌باشد.

ادعای ارتباط احمدی نژاد با امام زمان(عج)همچنان ادامه دارد

* محمود احمدي نژاد، هنوز هم از ادعاي مرتبط بودن با امام زمان عليه السلام دست برنداشته است! وي در جمع هواداران كه در مقابل منزلش جمع شده بودند مطالبي گفته كه تكرار ادعاهاي گذشته است. به گزارش پارسينه، احمدي نژاد به نقل از مرحوم حاج قدرت‌الله لطيفي نسب - فردي كه مدعي شده بود امام زمان عليه السلام در شب نيمه شعبان سال 1348 به مسجد جمكران آمده و به او دستور بازسازي اين مسجد را داده است - ملاقات‌هائي داشته و از اين طريق با امام زمان(عج) مرتبط بوده است. مشروح خبر را در صفحه 2 روزنامه امروز بخوانيد.

***

* جريان انحطاط و انحراف هنر در روزنامه ايران دوشنبه با چاپ تصوير شهداد روحاني مطرب لس آنجلسي در صفحه اول خبر از برگزاري كنسرت وي در برج ميلاد داده است كه هنوز نوازندگان موسيقي اركستر سمفونيك تهران حتي در قالب يك نام ديگر عليرغم فشارهاي بسيار زياد از سوي ارشاد حاضر به همكاري در اين كنسرت نشده‌اند.

از نكته‌هاي عجيب اين برنامه قرارداد بانك سامان جهت تهيه سي دي اين موسيقي در لندن توسط شهداد روحاني بوده است كه با توجه به تعلق اين بانك به بيت المال، چگونگي هزينه كردن بيت المال براي عقد قرارداد ساخت موسيقي در لندن با هزينه‌هاي آنچناني در اين شرايط بحران مالي در جامعه قابل پرسش و نقد است.

مطرح كردن اين مطرب در روزنامه دولت در مرحله گذر و برنامه ريزي براي كنسرت وي با هزينه بيت المال و بانك مرتبط با سازمان تأمين اجتماعي در شرايط حذف هنرمندان متعهد از صحنه در سال‌هاي گذشته چيزي جز شيطنت به نظر نمي‌ر

برچسب ها: خبر ، ویژه ، باشگاه ، شبانه ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار