منابع خبری از تعلیق نشست مجلس موسسان قانون اساسی تونس تا مدتی نا معین خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز:منابع خبری از تعلیق نشست مجلس موسسان قانون اساسی تونس تا مدتی نا معین خبر دادند.

بن جعفر، متحد لائیک چپ میانه رو حزب اسلامگرای النهضه که رهبری دولت را به عهده دارد، در تلویزیون دولتی تونس اعلام کرد من مسئولیت خود را به عنوان رئیس مجلس موسسان به عهده می گیرم و فعالیت های آن را تا آغاز گفتگو میان دولت و مخالفان به حال تعلیق در می آورم و این به سود تونس است .

بن جعفر که از حزب اتکاتل است، گفت من از همه دعوت می کنم در گفتگو شرکت کنند ». اتکاتل بدون این که از دولت استعفا کند، از ایجاد تیم دولتی جدیدی حمایت می کند.

یک ائتلاف نامتجانسی از مخالفان تا زمانی که دولت استعفا نکند، از هر گونه گفتگویی امتناع می کند و النهضه نیز هر گونه مذاکره ای را که پیش شرط آن کناره گیری دولت فعلی باشد، رد می کند.

بن جعفر در حالی از تعلیق مجلس موسسان خبر داد که مخالفان اسلامگرایان تظاهرات بزرگی را برای پیش بینی کرده اند تا دولت را وادار به کناره گیری کنند و برخی از آنها نیز انحلال مجلس موسسان را خواستارند.

بن جعفر با محکوم کردن ناتوانی طبقه سیاسی برای متحد شدن در برابر خطر، به تهدید تروریستی و قتل بیست و پنجم ژوئیه محمد براهمی، نماینده پارلمان و قتل ماه فوریه شکری بلعید، یکی از مخالفان که سرچشمه بحران فعلی است، اشاره کرد.

بن جعفر خاطر نشان کرد برغم وخامت اوضاع و متاسفانه به جای حرکت در جهت اتحاد، رهبران احزاب سیاسی در جهت مخالف حرکت می کنند و در جهت تفرقه در خیابان بسیج می کنند.

وی همچنین گفت هر حزبی طوری عمل می کند که گویی حقیقت مطلق را در اختیار دارد. آنها منافع ملی را تشخیص نمی دهند و هر روز از هم دور می شوند.

بن جعفر افزود  مردم از این اوضاع خسته سده اند و دیگر نمی توانند این انتظار را تحمل کنند.
برچسب ها: تعلیق ، نشست ، مجلس ، موسسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار