ساخت كرم گياهي براي بيماران زخم پاي ديابتي

براي نخستين بار از گياه آلوئه ورا به تنهايي براي زخم پاي ديابتي كرم گياهي ساخته شد.

عظيم زارعت كار، پرستار و پژوهشگر كاشاني در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در پي سابقه طولاني در زمينه كار بر روي زخم پاي ديابتي تصميم بر آن گرفتم تا با تهيه و ساخت دارويي روند درمان و التيام زخم را تسريع كند.

وي گفت:‌پيش از اين از ژل آلوئه ورا براي زخم پاي ديابتي استفاده مي شد كه پس از قرار گرفتن بر روي زخم پس از مدتي اسيد و سياه مي شود و بوي نامطبوعي مي دهد و براي اثر گذاري در مدت زمان بيشتر نسبت به كرم آلوئه ورا نياز دارد.

وي با اشاره به خاصيت آنتي بيوتيكي گياه آلوئه ورا تصريح كرد: اين کرم گياهي با تسريع در خون رساني سبب بهبود و التيام زخم مي شود.

وي خاطر نشان كرد: در اين پژوهش 45 بيمار مبتلا به زخم پاي ديابتي مورد بررسي قرار گرفتن و روزانه 2 بار زخم آن ها با كرم آلوئه ورا تا 21 روز پانسمان مي شد و مشاهده شد كه روند بهبود و التيام زخم بهتر بوده است.

وي يادآور شد: اين كرم گياهي فقط حاوي آلوئه ورا است و هيچ گونه ماده اضافي ندارد اين در صورتي است كه در گذشته داروهايي با استفاده از اين گياه به همراه تركيباتي جون نقره ويتامين e و ديگر تركيبات موثر ساخته شده بود اما براي نخستين بار اين كرم فقط حاوي آلوئه ورا است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار