قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه گفت: اگر تسهيلات و امكانات بيشتري براي كرمانشاه فراهم شود مي توان از توانمندي ها براي ارتقاي سطح فناوري ،صنعتي شدن و ارتقاي سطح فناوري هاي كشاورزي و ساير حوزه هاي كاربردي نهايت اشتغال و كسب ثروت استفاده كرد.

مهندس رضا رحيمي- قائم مقام پارك علوم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: موفقيت پارك ها بايد توسط مراجع مربوطه اعلام شود؛ اما براساس شاخص سطح فناوري از سال 89 تاكنون استان كرمانشاه از رتبه سه به رتبه دو و در سال 92 به رتبه يك استان هاي كشور دست يافته است كه اين شاخص و رتبه بندي از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ابلاغ و اعلام شده است.

وي با بيان اينكه اين شاخص نشان مي دهد كه اقدامات خوب و مؤثري انجام شده است؛ اما تا رسيدن استان كرمانشاه به جايگاه واقعي خود فاصله زيادي وجود دارد، ادامه داد: زيرا هشت سال جنگ تحميلي در استان بيش از 20 سال تلاش براي بازسازي ويرانه هاي جنگ، فرار سرمايه گذار و نخبگان صنعتي و علمي در دوران جنگ تحميلي، جذابيت هاي مركز كشور ساير استان ها شرايطي را بوجود آورده كه امكان نگه داشتن و جذب افراد كار آفرين، خلاق و نخبه در استان ضعيف شده است.

قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه ادامه داد: اين در حالي است كه كرمانشاهياني كه داراي اين ويژگي هاي مثبت هستند در تهران و ساير مراكز استان ها به سادگي جذب و حمايت مي شوند.

مهندس رحيمي با بيان اينكه استان كرمانشاه به بركت افراد نخبه و باهوش كه در دانشگاه ها تربيت شده اند مي توانند حوزه فناوري را به موتور محركه توسعه آن استان تبديل كند، اظهار داشت: اين موضوع صرفا نيازمند توجهات نرم افزاري همچون قوانين، مقررات و حمايت ها و سخت افزاري (زيرساخت ها) است.

قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه با بيان اينكه تجربه كشورهاي توسعه يافته از قبيل آمريكا، فرانسه و حتي كشورهايي كه در طول چند دهه ي اخير به رشد اقتصادي خوبي نائل شده است، خاطر نشان كرد: حمايت دولت ها از پارك ها و مراكز رشد و فعال شدن اين نهادها نتايج بسيار چشمگير و ارزشمندي در توسعه فناوري آن كشورها و به تبع آن رشد توليد ناخالص داخلي و توسعه اقتصادي داشته اند./ ح
برچسب ها: فناوری ، کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار