در ساعات گذشته درگيري هاي محدود ميداني در سوريه رخ داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، گروه هاي مسلح در اين درگيري ها تلاش کردند در شهر حلب،حومه اين شهر و حومه شهر لاذقيه به پيروزي هايي برسند. گروه هاي مسلح بر اساس سياست برخي از کشورهاي منطقه تلاش مي کنند بر مناطق مشخصي از سوريه سيطره يابند.

حسين ملاح گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: ارتش سوريه قاطعانه با شماري از گروه هاي مسلح که وارد روستاهاي حومه شمالي لاذقيه شدند، برخورد کرد. چند ساعت پس از ورود عناصر مسلح به روستاي بيت شبوحي، ارتش سوريه توانست اين روستا را از گروه هاي مسلح بازپس گيرد. ارتش پيشروي خود را به سوي روستاهاي ديگر اين منطقه ادامه دهد. گروه هاي مسلح در اين روستاها شماري از غيرنظاميان را به قتل رساندند. ده ها نفر از عناصر مسلح به ويژه قحطان حاج محمد فرمانده گروه موسوم التوحيد در حومه لاذقيه به هلاکت رسيد. ارتش سوريه در شهر حمص توانست مناطق غوطه، وعر و قرابيص در بخش قديمي اين شهر را از گروه هاي مسلح پاکسازي کنند.

همچنين سرلشکر فهد جاسم الفريج وزير دفاع سوريه به صورت سرزده از منطقه خالديه شهر حمص ديدار کرد. الفريج از تاکيد ارتش سوريه براي مقابله با گروه هاي مسلح و پاکسازي اين کشور از اقدامات جنايتکارانه اين گروه ها خبر داد. خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) به مقابله ارتش اين کشور با گروه هاي مسلحي خبر داد که تلاش داشتند از منطقه جوسي در حومه شهر القصير و از اراضي لبنان وارد سوريه شوند. شماري از عناصر مسلح در درگيري با ارتش سوريه در اين منطقه کشته شدند.

الفريج گفت: ارتش سوريه به مقابله با گروه هاي مسلح تروريست در مناطق مختلف اين کشور ادامه مي دهد. پاکسازي برخي از مناطق از حضور تروريست ها يک معجزه بزرگ نظامي است. تا کنون هيچ کشوري در جهان با چنين حملات تروريستي بين المللي روبرو نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار