"باب دريفوس" در مقاله اي تحت عنوان "اوباما و رييس جمهور جديد ايران" که در نشريه آمريکايي "نيشن" منتشر شده است تلاش هاي ضد ايراني لابي آيپک را مذبوحانه مي داند و اذعان مي کند که ملت ايران با خلق حماسه سياسي اراده خود را ثابت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيشن، نويسنده مقاله با اشاره به تمايل دولت اوباما براي در پيش گرفتن ديپلماسي با کشورمان مي نويسد "بايستي دانست که اکنون زمان مساعدي براي تعامل مستقيم ايران و آمريکا فرارسيده است. با اين حال اوباما بايستي بداند که ديپلماسي تضمين شده نيست. ظرف ماههاي آينده ايران و آمريکا مي توانند در زمينه اي حداقلي در مورد برنامه هسته اي ايران با يکديگر تعامل نمايند با اين حال بايستي دانست که آمريکايي ها مجبورند تا در مورد مباحث ديگري از جمله بحران سوريه و وضعيت افغانستان نيز به تعامل با ايران بپردازند. ديپلماسي اگر سالها بطول نيانجامد قطعا نيازمند صرف ماهها وقت است." 

نويسنده مقاله پيام کاخ سفيد به مناسبت رياست جمهوري دكتر "حسن روحاني" رييس جمهور جديد کشورمان را مهم ارزيابي مي کند و در اين باره مي افزايد "روزنامه گاردين از اين پيام به عنوان "شاخه زيتوني" از سوي دولت آمريکا به دولت ايران ياد کرد. با اين حال روزنامه گاردين در سرمقاله خود خاطر نشان ساخته است که نومحافظه کاران آمريکايي و نمايندگان کنگره آمريکا با تصويب لايحه تشديد تحريم هاي ضد ايراني در جهتي منفي و برخلاف خواسته دولت آمريکا گام برداشتند. گاردين اين اقدام را دفاع نمايندگان آمريکايي از استفاده از قوه قهريه عليه ايران دانسته اند. اخيرا نيز 76 نفر از سناتورهاي آمريکايي با ارسال نامه اي براي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از وي خواسته اند تا فشار ها عليه ايران را افزايش دهد. اين گروه از سناتورهاي آمريکايي در نامه خود اوباما را دعوت به استفاده از نيروي نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران کرده اند. اين گروه از سناتورهاي آمريکايي از پشتيباني لابي آيپک برخوردارند." 

تحليلگر نيشن در ادامه با اشاره به بي اهميت بودن تلاش لابي هاي رژيم صهيونيستي به منظور کم اهميت جلوه دادن نتيجه انتخابات کشورمان مي افزايد "لابي رژيم صهيونيستي (آيپک) در تلاش است تا نتيجه انتخابات در ايران را غير مهم جلوه دهد اين در حاليست که ميليون ها ايراني با شرکت در انتخابات خواست خود را نشان دادند و به دكتر روحاني راي دادند. در مقابل لابي ايپک در صدد است تا با اعمال فشار بر نمايندگان و مقامات آمريکايي آنان را وادار به اعمال تحريم هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي ايران نمايد." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "دكتر روحاني وعده داده است که در جهت بهبود وضعيت اقتصادي ايران تلاش كند. وي همچنين اظهار داشته است که در جهت کاهش تبعات تحريم هاي ضد ايراني گام بر خواهد داشت. دكتر روحاني در سخنراني اخير خود از کشورهاي غربي خواست تا از تهديد و اعمال فشار عليه ايران دست بردارند."

دريفوس در ادامه اظهار مي دارد که دولت آمريکا مي بايستي براي مصالحه با ايران بر سر برنامه هسته اي آن کشور امتيازاتي را به ايران ارايه دهد و در اين باره مي افزايد "بايستي دانست که ايران بدون دريافت امتياز از سوي آمريکا به مصالحه نخواهد پرداخت. کشورهاي غربي و بخصوص آمريکا بايستي به حق غني سازي اورانيوم ايران احترام گذارند. 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نیشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار