مقام های سازمان هواپیمایی سعودی ادعا کردند، هواپیمای حامل رئیس جمهور سودان که قصد سفر به تهران را داشت به علت عدم اخذ مجوزهای لازم اجازه ورود به حریم هواپیمایی عربستان را پیدا نکرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فرانس پرس نوشت:  هواپیمای حامل عمر البشیر که اواخر هفته گذشته قصد ورود به تهران و شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران را داشت با مخالفت مقام های سعودی برای وارد شدن به حریم هوایی این کشور روبرو شد.

سازمان هواپیمایی کشوری عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، تنها علت ممانعت از ورود هواپیمای حامل عمر البشیر به حریم هوایی عربستان عدم اخذ مجوزها و تاییدیه های لازم بوده است.

برخی گمانه زنی های قبلی حاکی از این بود که علت اصلی این اقدام ریاض، درخواست و پیگرد بین المللی برای بازداشت رئیس جمهور سودان بوده است.

هواپیمای حامل عمر حسن البشیر که روز یکشنبه قصد داشت وارد تهران شود مجبور به بازگشت به خارطوم شد.

در این بیانیه آمده است: سازمان هواپیمایی عربستان، مانع از ورود یک هواپیمای خصوصی که در مسیر خارطوم به تهران در حال پرواز بوده به حریم هوایی عربستان شده که علت اصلی آن عدم اخذ مجوزهای لازم بوده است.

این بیانیه افزود: هیچ اطلاعی به مقام های سازمان هواپیمایی عربستان در خصوص حضور رئیس جمهور سودان در این هواپیما داده نشده و خلبان این هواپیما تنها زمانی که این هواپیما در حال بازگشت به خارطوم بوده این مطلب را اطلاع داده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، عمرالبشیر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.