شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز خود لایحه ارزش بهينه ناشی از اجرای طرح جامع تفضیلی شهر تهران را تا زمان اصلاح و تکمیل توسط شهرداری مسکوت قرار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران لایحه یک فوریتی ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع و تفضیلی شهر تهران در دستور کار شورا قرار گرفت.
خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص لایحه مزبور با اشاره به اینکه این لایحه قبلا دستور یک فوریت آن به ثبت رسیده گفت: جمع بندی ما از این طرح تا اینجا مثبت نبوده و پیشنهاد من آن است که زمان داده شود زیرا این لایحه بسیار مهم است و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و حتی اگر به شورای سوم نیز نرسید در شورای چهارم بررسی شود.
تقوی نماینده حقوقی شهرداری تهران در ادامه بررسی این لایحه گفت: با توجه به لایحه تصویری و سابقه موضوع و با همفکری های انجام شده در بحث مطرح قانونی و با اظهار نظر کارشناسان لازم است به این لایحه زمان داده شود زیرا ماحصل تحقیقاتی نیاز به زمان دارد.
شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای  شهر تهران گفت: این طرح باید قطعا باید انجام شود اما شهرداری تا زمانی که قانونی نشود حق اجرا کردن ندارد و نکته دیگری که باید به آن توجه شود آنست که در کنار ارزش افزوده باید به ارزش کاهنده نیز دقت شود و ما به عنوان نمایند ه مردم باید هر دو طرف را ببینیم و این مساله که در حال حاضر انجام شود غیر قانونی است.
دبیر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی این لایحه اظهار داشت: این مساله چند بعدی است و باید همه ابعاد آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد. بنده در بخش مسکونی با شکیب موافق هستم اما باید این موضوع در بخش تجاری و اداری بررسی شود.
طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران بحثی که همیشه مطرح بوده مابه تفاوت بسیار  بین قیمتهای واقعی و دریافتی بوده و عده ای حقوقشان پایمال می شود و عده ای نیز سود ناحق می برند و پیشنهاد من آن است که یک کار گروه تخصص تشکیل و یک زمان 15 تا 30 روزه در نظر گرفته شود و این مساله به صورت ریشه ای حل شود.
جاوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران که در این جلسه حاضر بود در خصوص این لایحه خبر داد : به دلیل تعدد مصوبات قبلی شورا درباره این موضوع نیاز به جمع بندی بود که این بحث را نجفی عضو  شورا به ما گوشزد کردند که این جمع بندی نیاز به یکسان سازی و وحدت رویه دارد و از ما خواسته در مورد عوارض نیز مانند طرح تفضیلی شفاف سازی شود.
وی ادامه داد: در این مصوبه که در سال 86 در شورا تصویب شد فرمول پیچیده ای داشت که به درخواست نجفی ان را صادر کردیم. به صورتی که افراد با حداقل دانش نیز می توانند از حقوق و وظایف تکالیف خود مطلع شوند و بسیاری از مشکلات امروز را که باعث سردرگمی مردم می شود را از بین ببریم .
خادم در ادامه اظهار داشت: ابتدا باید شاخصهای موثر در افزایش و کاهنده مشخص شوند و این امر نیاز به پشتوانه تحقیقاتی کامل دارد زیرا این لایحه اهمیت بسیاری دارد و در واقع این یک مصوبه نیست و با تصویب آن سیستم شهرسازی تغییر می کند.
در ادامه بررسی این لایحه اعضا تذکرات و مباحث مختلفی را مطرح کردند که در نهایت تصویب شد که این لایحه در شورا بماند تا شهرداری تحقیقات را کامل و اطلاعات و نواقص را تکمیل کند وبه شورا تحویل دهد. /
برچسب ها: شورا ، لایحه ، مبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار