فارسيجاني گفت: مهمترین وظایف اداره کل مطالعات و توسعه دانش ومهارتهای سینمایی ساماندهی و ارتقاء کمی و کیفی آموزشگاه های آزاد سینمایی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد پرویز فارسیجانی مدیر کل  اداره کل مطالعات و دانش ها و مهارتهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام کرد: از مهمترین وظایف اداره کل مطالعات و دانش ها و مهارتهای سینمایی(سازمان سینمایی کشور) ساماندهی و ارتقاء کمی و کیفی آموزشگاه های آزاد سینمایی کشور است.

وی در ادامه عنوان کرد :سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، حمایت و نظارت از جمله ماموریتها و وظایفی است  که در همین حیطه اداره کل را موظف می کند تا به آموزشگاه های آزاد سینمایی توجه ویژه داشته باشد.

فارسیجانی در خصوص آموزشگاه های آزاد سینمایی اظهار داشت: نقش آموزشگاه های آزاد سینمایی در حرفه ای سازی هنر و صنعت سینما بسیار بااهمیت است که این امر میطلبد تا نسبت به شیوه آموزش در آموزشگاه های آزاد سینمایی کشور دقت بیشتری به کار گیریم.

مدیر کل  اداره کل مطالعات و دانش ها و مهارتهای سینمایی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که به ادامه روند فعالیتهای این آموزشگاه ها لطمه می زند وجود آموزشگاه های غیر مجازی است که از هیچ نهاد رسمی از جمله سازمان سینمایی کشور مجوز فعالیت نداشته و به صورت غیر حرفه ای و غیر کارشناسی فعالیت می کنند.

فارسیجانی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا ما در اداره کل مطالعات وتوسعه دانش و مهارتهای سینمایی با همکاری حراست سازمان سینمایی کشور و نهادهای انتظامی و امنیتی کشور نسبت به شناسايي و پلمب مراكز آموزش سينمايي فاقد مجوز اقدام می کنیم و نسبت به این موضوع شدیدا برخورد می نماييم.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه گدشته تعدادی از این آموزشگاه های غیرمجاز شناسایی شدند اظهارداشت: بعد از این اقدام علاوه بر جلوگیری از ادامه روند فعالیت این آموزشگاه ها جهت برخورد لازم به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه با توصیه به افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه های سینمایی گفت: این افراد فریب تبلیغات آموزشگاه های غیر مجاز را نخورند و ضمن پرهیز از ثبت نام نسبت به معرفی این آموزشگاه ها به این اداره کل اقدام کنند.

در غیر این صورت بعد از شناسایی این آموزشگاه ها ضمن برخورد با آموزشگاه مربوطه گواهینامه های ارائه شده به هنرجویان باطل شده و هیچ اعتباری در داخل و خارج از کشور را نخواهند داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان مي توانند با تماس با شماره 38513274 و يا رجوع به سایت  apf.farhang.gov.ir مي توانند از آدرس ، شماره تلفن و لينك سايت آموزشگاه هاي آزاد سينمايي داراي مجوز در استان تهران اطلاع يابند . همچنين انتقادات و پيشنهادات خود را به آدرس پست الكترونيك edu@farhang.gov.ir ارسال نمايند . در ساير استان هاي كشور هم علاقه مندان می توانند با مراجعه به اداره کل استان خود از مجاز بودن آموزشگاه مورد نظر اطلاع پیدا کنند.)/ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار