رسانه هاي رژيم صهيونيستي روز سه شنبه اعلام کردند در شش ماه نخست سال 2013 ، جمعيت شهرک هاي يهودي نشين کرانه باختري رود اردن بيش از دو درصد افزايش يافته که اين رشد جمعيت دو برابر رشد جمعيتي است که در فلسطين اشغالي به ثبت رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، راديو نظامي اسرائيل با استناد به داده هاي رسمي وزارت داخلي رژيم صهيونيستي اعلام کرد طي شش ماه نخست امسال ، به جمعيت افرادي که در شهرک هاي يهودي نشين زندگي مي کنند ، 7700 نفر افزوده شده و به 367 هزار نفر رسيده است که از افزايش دو و يک دهم درصدي حکايت دارد. اين در حالي است که رشد جمعيت در داخل اسرائيل طي يک سال گذشته به دو درصد رسيده است.
 همچنين براساس آمار ارائه شده ، در شش ماه نخست امسال ، دو هزار و 400 نفر به شمار ساکنان شهرک هاي کوچک دورافتاده در کرانه باختري رود اردن افزوده شد و به 40 هزار تن رسيده است که افزايش يک و هفت دهم درصدي را نشان مي دهد. احتمال دارد اين شهرک هاي کوچک در چارچوب توافق صلح با فلسطينيان تخريب شوند.
اين آمار در حالي منتشر شده است که مذاکرات سازش بين اسرائيل و فلسطينيان هفته گذشته در واشنگتن از سر گرفته شد و قرار است هفته آينده تحت نظارت جان کري ، وزير امور خارجه آمريکا ادامه يابد.
بنيامين نتانياهو ، نخست وزير اسرائيل از اعلام علني توقف شهرک سازي ها ، همانگونه که فلسطينيان پيش از از سرگيري مذاکرات خواستار آن بودند ، خودداري کرد.
سازمان شهرک هاي يهودي نشين در فلسطين اشغالي (يشا) از دولت اسرائيل خواسته است به منظور پاسخ به تقاضاي فزاينده ، مناقصات ديگري براي ساخت واحدهاي مسکوني در اين شهرک ها برگزار کند.
در مقابل ، ياريو اوپنهايمر ، رئيس سازمان غيردولتي " صلح اکنون " که مخالف ساخت شهرک هاي يهودي نشين است ، دولت را به کمک و ايجاد تسهيلات براي استقرار اسرائيلي ها در اين شهرک ها متهم کرد و گفت دولت زمين هاي رايگان ارائه مي دهد و بيشتر اين شهرک ها را در مناطقي ايجاد مي کند که در حال رشد و توسعه هستند. در اين شرايط تعجبي ندارد که مردم  در اين شهرک ها مستقر شوند.
نفتالي بنت ، وزير اقتصاد اسرائيل و رئيس حزب ملي گراي کانون يهود که مخالف تشکيل کشور فلسطين است و به ادامه شهرک سازي ها توصيه مي کند ، به رسانه ها اعلام کرد دولت آماده است ظرف چند روز آينده مناقصاتي براي ساخت واحدهاي مسکوني به ويژه در محله هاي شرق بيت المقدس برگزار کند. در اين منطقه که ضميمه اسرائيل شده است ، حدود 200 هزار اسرائيلي زندگي مي کنند.








برچسب ها: بین الملل ، شهرک ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار