یک متخصص بیماری های قلبی عروقی با تاکید بر اینکه فشارخون بالا زمینه ابتلا یا بروز بیماری های قلبی عروقی را در شخص بالا می برد، گفت: فشارخون بالا می تواند بدون هیچ علامتی رخ دهد و به قلب صدمه بزند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر هاشم کازرانی گفت : در همه جوامع معاینات فشارخون و تشخیص فشارخون بالا به صورت روتین انجام می شودو باید همه مردم هر سه یا شش ماه فشارخون خود را چک کرده و وضعیت آن را داشته باشندتا اگر فشارخونشان بالا رفت متوجه شوند.

وی با تاکید براینکه فشارخون بالا بر قلب، کلیه و مغز بسیار اثرگذار است، گفت: فشارخون بالا صدمات بسیار و مشکلات مغزی و نارسایی های کلیوی ایجاد می کند و ممکن است در چشم نیز ضایعاتی را به دنبال داشته باشد.

کازرانی افزود: شناسایی به موقع و پیشگیری از بروز فشارخون بالا می تواند بهمیزان زیادی عوارش ناشی از فشارخون را کاهش دهد، به طوریکه از بسیاری از بیماری های قلبی، مغزی و کلیوی جلوگیری کرده و یا آن رابه تاخیر اندازد.

وی افزود: درمان فشارخون بالا هم دارویی است و هم تغذیه ای که باید زیر نظر پزشک و طبق دستور او صورت گیرد.

این متخصص بیماری های قلبی عروقی گفت: مصرف داروهای فشارخون ممکن است تا آخر عمر ادامه داشته باشد، اما با این وجود از بسیاری از بیماری های جانبی آن جلوگیری خواهد شد .

وی به پیشگیری و یا درمان تغذیه ای فشارخون اشاره کرد و افزود: برای این منظور عدم مصرف غذاهای آماده و ساندویچی و کاهش مصرف نمک به شدت توصیه می شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، خون ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.