دادستاني تهران با وجود گذشت مدتها از پرونده‌های مهم قضايي مانند پرونده سي دي ظهور نزديك است، مجسمه هاي تهران و قتل دكتر سودبخش همچنان از مفتوح بودن این پرونده ها خبر می دهد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از مهر، دادستاني تهران با وجود گذشت مدتها از پرونده‌های مهم قضايي مانند پرونده سي دي ظهور نزديك است، مجسمه هاي تهران و قتل دكتر سودبخش همچنان از مفتوح بودن این پرونده ها خبر می دهد.

 نتیجه برخي از پرونده هاي قضايي مهم بر خلاف وعده هاي مسئولان قضايي درحالی هنوز اعلام نشده که مسئولان دادستاني تهران و حتي سخنگوي قوه قضائيه علت اين تاخيرها را بررسي اسناد جديد، عدم دستگيري متهم و يا پيچيدگي پرونده ها اعلام مي كنند. گاها هم پرونده به نتيجه رسيده ولي هنوز از مراجع رسمي دستگاه قضايي اعلام نظر نشده است.

پرونده سي دي "ظهور نزديك است"

ماجراي اين سي دي از آنجايي آغاز شد كه اسفند ماه سال 89 يك فيلم مستند با محوريت نزديك بودن ظهور امام زمان(عج) بر اساس اسناد و مدارك به صورت غير قانوني توليد و منتشر شد. در اين خصوص برخي از چهره ها اظهار نظر كردند. حتي  احمدی نژاد رئيس جمهور سابق نیز در اين مورد گفت: چرا اين حرفها را مي زنيد و چه کسي گفته است من همان فرد (شعيب بن صالح) هستم. آیت الله جوادی آملی هم پس از ديدن اين سي دي گفتند: این سی‏ دی، خرافه است و تعیین ‏کنندگان وقت ظهور دجال هستند.

بعد از اين اظهار نظر ها يكي از رسانه ها با علی اصغر سیجانی کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» مصاحبه تفصيلي انجام داد و بعد از اين مصاحبه سايت اين فرد به آدرس اینترنتی www.u313.ir  فیلتر شد. نكته جالب اين است كه حتي پرونده اين سي دي به دست سيد حسن نصرالله هم رسيد. دبیرکل حزب الله لبنان، با انتقاد از سی دی "ظهور نزدیک است"، گفت: «من تطبیق علامات را نه صلاح می دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوء استفاده واقع می شود.»


هر چند كه بيش از 3 سال است كه از ماجراي اين پرونده مي گذرد ولي پرونده همچنان در دادستاني تهران مفتوح است.

پرونده سرقت مجسمه های تهران
 
سال 89 ده ها مجسمه از پارکهای تهران ربوده شد و اخبار آن در صدر رسانه‌ها کشور قرار گرفت. هر چند روزهای نخست پلیس و قوه قضائیه قول دادند دزدان مجسمه ها را پیدا کنند ولی دادستان تهران اعلام کرد هنوز گزارش قانع کننده ای از سوی پلیس در مورد سرقت مجسمه های تهران به دادستانی ارجاع نشده و در این پرونده باید پلیس پاسخگو باشد. حالا پس از گذشت چند سال باز هم دادستان تهران مي گويد: پرونده مفتوح است و هنوز به نتيجه اي نرسيده ايم و پليس بايد گزارش بدهد.

پرونده امیر قرائی
 
امیر قرایی یکی از ورزشکاران کشور در یک حادثه شخصی را به قتل رساند. دادستان تهران در این پرونده اعلام کرد: دو نفری که در بازداشت هستند به نامهای امیر و صادق قرائی قاتلان واقعی پرونده نیستند. البته پدر این ورزشکاران هم به اتهام مواد مخدر دستگیر شده و تحقیقات انجام شده حاکی از این است که قاتل اصلی هنوز فراری است و قتل متوجه یکی از برادران بوده که هنوز خود را معرفی نکرده و افراد بازداشت شده تا زمانی که قاتل خود را معرفی نکند در بازداشت خواهند ماند.
 
 پرونده قتل دکتر سرابی و دکتر سودبخش
 
در یک ماجرای قتل سریالی دو پزشک به قتل می رسد. قاتل دکتر سرابی به سرعت محاکمه و اعدام می شود ولی پرونده دکتر سودبخش هنوز در هاله ای ابهام بوده و دادستانی تهران هنوز توضیحی نداده است.
 
پرونده علی اکبری مدعی انرژی درمانی
 
شخصی به نام علی اکبری به دلیل ادعای انرژی درمانی و کسب درامدهای کلان از این راه و شکایت شاکیان بازداشت شد. قرار بود محاکمه این متهم علنی برگزار شود ولی در دادگاه اول متهم حاضر نبود و وکیل متهم حضور داشت. دیگر دادستانی تهران در مورد آخرین وضعیت پرونده توضیحی ارائه نکرد.
برچسب ها: پرونده ، قضائی ، بی سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.