عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته باکیفیت ترین گندم خریداری شده در سطح کشور مربوط به استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سیاوش حسین پور گفت: برای داشتن گندم با سطح کیفی بالا عوامل متعددی باید مدنظر قرار گیرد که قسمتی از این عوامل وابسته به سازمانهای مرتبط با صنعت کشاورزی دراستان بازمی گردد.

وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی ارقام اصلاح شده و مقاوم به شرایط آب و هوایی استان را به کشاورزان معرفی کرده و آموزش های لازم در مورد نحوه آماده سازی زمین و رعایت تناوب زراعی ، نحوه کشت ، داشت و برداشت صحیح و علمی این محصول را به کشاورزان ارائه می کند.

وی افزود: حفظ کیفیت گندم پس از فصل خرید یکی از مهمترین عواملی است که کارشناسان آزمایشگاه شرکت غله گلستان با انجام بازرسی و بازدیدهای متناوب از مراکز نگهداری دراستان تلاش دارند از بروز هرگونه آفت و ضایعات بهداشتی جلوگیری نمایند چرا که تولید نان با کیفیت مستلزم اختصاص آرد کیفی به نانوایی ها است.

عضوهیات مدیره شرکت غله گفت: برگزاری دوره های آموزشی متصدیان امر خرید گندم پیرامون ویژگیهای ظاهری گندم ، شناخت انواع واریته ها ، روشهای صحیح نمونه برداری ، افت گیری،شناخت آفات گندم ( آفات مزرعه ای و انباری ) از جمله اقداماتی است که این شرکت در راستای خرید کیفی گندم در فصل خرید سال جاری انجام داده است./س

برچسب ها: کیفی ترین ، گندم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.