معاون دریایی و بندری بندرشهید باهنر بندرعباس گفت: این بندر از ابتدای سال تاکنون با افزایش 19 درصدی فعالیت های بندری به عنوان فعال ترین بندر کشور معرفی شده است.

 عسکری نسب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس افزود: در این مدت 565 هزار و454 تن کالا در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 5 در صد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: تیر امسال بیش از 500 تن کالا از این بندر صادر شده است که به نسبت پارسال 72 درصد افزایش داشته است.

معاون دریایی و بندری بندرشهید باهنر بندرعباس گفت : این کالاها شامل مواد شیمیایی کشاورزی، معدنی ، قیر، میوه و تره بار ،مواد پروتینی ،اهن الات، مصالح ساختمانی، است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوضه اقیانوس هند صادر شده است.

عسکری نسب افزود: از ابتدای سال تاکنون 58 هزار و 593 تن کالا به این بندر وارد شده است که 2 برابر افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی را برنج ،خشکبار،مصالح ساختمانی ،خودرو،پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات عنوان کرد.

معاون دریایی و بندری بندرشهید باهنر بندرعباس گفت : این کالا ها از کشورهای آسیای شرقی و حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد کشور شده اند.

عسکری نسب افزود: همچنین در این مدت هزار و 414 فروند شناور وارد بندر شده است که از این تعداد 695 فروند شناورهای سنتی وموتور لنجها بوده اند که 99 هزار و 366 تن کالا جابجا کرده اند که نسبت به پارسال 95 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون نیز بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر مسافر ازا ین بندروبندر شهید حقانی جابه جا شده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.