رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اخذ 258 گواهینامه در چهار ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: طرح توقیف موتور سواران در ماه رمضان به نسبت به ماههای قبل کاهش 97 درصدی داشته است و در حوزه تصادفات نیز با تدابیر صورت گرفته در ماه مبارک رمضان 5 درصد  از تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: حجم ترافیک در ماه رمضان 8 درصد و تخلفات و اعمال قانون نیز با 7 درصد کاهش روبرو بوده البته در حوزه توقیف خودروها با خلافی بیش 10 میلیون ریال 23 درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 385 دستگاه خودرو که خلافی بالای 10 میلیون ریال داشته اند توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و در همین خصوص یک دستگاه سواری پراید که رکورد دار خلافی در شهر تهران بود ، با 170 میلیون ریال جریمه توقیف شد.

سردار رحیمی اظهار داشت: رانندگان می بایست خلافی خود را پرداخت نموده تا بتوانند خودروشان را ترخیص کنند.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 24 درصد ورود  وسائل نقلیه به طرح زوج و فرد کاهش یافته است.

سردار رحیمی اذعان داشت : در سال جاری تعداد کشتار در وقوع تصادف 48 درصد و مجموعه مصدومین 644 نفرکاهش یافته است ؛ 200 فقره تصادفات خسارتی در این مدت کاهش یافته است.

* اخذ 258 گواهینامه

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت :در چهار ماهه نخست سال جاری گواهینامه 258 راننده که حد نصاب نمره منفی 30 را کسب نموده اند اخذ و ابطال شده  و از رانندگی نیز محروم شدند.

سردار رحیمی در ادامه بیان کرد: از امروز برای رانندگان سرویس مدارس کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده که در این کلاس های آموزشی 10 هزار راننده به عنوان سرویس مدارس آموزشهای لازم را خواهند دید.

وی در خاتمه افرود: راهنمایی و رانندگی تهران از این پس قرار است در بحث فرهنگ ترافیکی یک خیابان مهم از هر منطقه را درماه به عنوان خیابان عمومی ترافیکی مطرح کنند که از اول ماه جاری 22 خیابان اصلی به عنوان خیابان نمونه ترافیکی مطرح شده که در این اقدام می بایست تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب و اصلاح هندسی صورت بگیرد در بحث بزرگراهها نیز سه قطعه از بزرگراه اصلی انتخاب شده و تجهیزات وامکانات لازم در این بزرگراهها از جمله المانها و تابلوهای رانندگی نصب خواهد شد./ف
برچسب ها: کلاس ، گواهینامه ، ابطال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار