عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: باید در کنار آموزش، فضای تربیتی و روحیه جهادی در دانشگاه ها حاکم باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر درآستانه برگزاری این اجلاس، در گفتگویی فضای تربیتی و روحیه ایثارگری و جهادی در کنار فضای آموزشی در دانشگاه ها را برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب موثر دانست.

وي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش بسیج اساتید در تحقق دانشگاه اسلامی مورد نظر رهبری و نظام چیست، گفت: جریان بسیج به بحث جهاد ختم نمی شود بلکه در هر مقطعی تکالیف خاصی بر عهده بسیجیان است که وظیفه آنان در دوران جهاد علمی متفاوت با دوران جهاد و دفاع خواهد بود.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس به عنوان نیرویی پیشرو نقش موثری را ایفا کردند، اظهار داشت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس بسیجیان نه تنها در مقابل یک کشور بلکه در مقابل تمامی جریان های معاند و مخالف و دنیای استکبار ایستادند.

وی با بیان اینکه ارتباط و اتصال معنوی بسیجیان با خداوند دلیل پیروزی آنان در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد، افزود: این ارتباط باید در تعامل با دانشجویان و فضای علمی دانشگاه ها که عرصه تولید و جایگاه اساسی علم است، حضور داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در دنیای کنونی، خاطر نشان ساخت: روحیه بسیجی می تواند باعث شود کشور در فرآیند رشد علمی با جدیت به مرزهای علم جدید رسیده ی را طی کند و خاک ریزهای جدید در برابر هجمه دشمن فراهم آید.

وی با اشاره به راهکارهایی برای پویا شدن سازمان بسیج اساتید کشور، بیان داشت: مبادا فعالیت های بسیج در مرزهای تشریفاتی بماند و روحیه انقلابی که باعث رسیدن به اهداف بلند می شود را توسعه دهیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر اساتید بسیجی در مراکز آموزش عالی تصریح کرد: آموزش یکی از فعالیت های اصلی اساتید است اما آموزش تنها، کارساز نیست بلکه در کنار آموزش باید فضای تربیتی، روحیه ایثارگری و رسیدن به اهداف متعالی نیز در جهت خدمت به آرمان های انقلاب در کنار آموزش به دانشجویان ارائه شود.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود/س  

برچسب ها: فضای ، تربیتی ، جهادی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.