با وجود گذشت شش ماه از انتشار گزارش کميسيون مبارزه با جرائم استراليا درباره شايع بودن دوپينگ ميان ورزشکاران اين کشور، هنوز حتي نام يک ورزشکار متخلف هم اعلام نشده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، گزارشي که کميسيون مبارزه با جرائم استراليا هفتم فوريه منتشر کرد، به قدري تکان دهنده بود که رئيس سابق سازمان ملي مبارزه با دوپينگ اين کشور،‌ آن روز را « سياه ترين روز » در تاريخ ورزش استراليا ناميد.

اين سازمان همان زمان از آغاز تحقيقات « بي سابقه » گسترده خبر داد که محبوب ترين ليگ هاي فوتبال اين کشور را هدف قرار داد، اما با وجود گذشت شش ماه هنوز نتايج تحقيقات اعلام نشده است.

روند کند پيشرفت تحقيقات، صبر هواداران، خبرنگاران و ديگر استراليايي هايي را که به حل و فصل سريع مشکلاتي از اين دست عادت دارند، لبريز کرده است.

ليگ هاي فوتبال نيز مايلند اين مسئله هر چه زودتر و پيش از ديدارهاي پلي آف فيصله يابد.

مهم تر از همه اينکه تاخير در اعلام نتايج تحقيقات موجب تشديد گمانه زني ها و شايعه پراکني در اين خصوص شده است که اصلا کسي در اين باشگاه ها مرتکب تخلفاتي شده است که تحقيقات درباره آن صورت مي گيرد.

سازمان مبارزه با دوپينگ استراليا روز جمعه در بيانيه اي اعلام کرد نتايج تحقيقات را در اختيار ليگ فوتبال استراليا قرار داده است.

اين در حالي است که اتهاماتي مطرح شده است مبني بر اينکه ليگ فوتبال استراليا مکمل هايي در اختيار اعضاي تيم « اسندون بامبرزEssendon Bombers» قرار داده است که نهاد جهاني مبارزه با دوپينگ ممنوع کرده است.

بر اساس اتهامات مطرح شده، مکمل پيتيد که زنجيره کوتاهي از آمينو اسيدها است و موجب تقويت و رشد عضلات و نيروزايي مي شود، مکمل ممنوعه اصلي است که به بازيکنان خورانده شده است.

جوب واتسون، کاپيتان و بازيکن برجسته اين تيم ماه ژوئن در مصاحبه اي تلويزيوني گفت فکر مي کند در فصل قبل مکملي را مصرف کرده است که نهاد جهاني مبارزه با دوپينگ ممنوع کرده است. رئيس اين باشگاه ماه پيش استعفا کرد. اين در حالي است که پيشتر نيز شماري از مقامات و مربي هاي استراليايي در بحبوحه اين رسوايي از سمت خود کناره گيري کردند،‌ اما هنوز حتي يک بازيکن هم مجازات نشده است.

گزارش 400 صفحه اي سازمان مبارزه با دوپينگ استراليا که روز جمعه در اختيار ليگ فوتبال استراليا قرار داده شد، شامل بيش از 13 هزار سند و مدرک، از جمله بخش هايي از متن مصاحبه با بيش از 130 شاهد است.»

با اين حال اين سازمان در بيانيه اي اعلام کرد اين يک گزارش « موقت » است و سازمان بايد اطلاعاتي را که در اختيار دارد « تجزيه و تحليل » کند. بدين ترتيب، تيم اسندون و ليگ فوتبال استراليا يک ماه مانده به آغاز ديدارهاي پلي آف در وضعيتي بلاتکليف قرار دارند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ملبورن، در بحبوحه نگراني ها از احتمال اجراي برنامه مصرف مکمل هاي ممنوعه در مورد بازيکنان تيم راگبي کرونولا شارکز در فصل 2011، سازمان مبارزه با دوپينگ استراليا همچنين پيشنهاد مصاحبه با بازيکنان ليگ ملي راگبي کشور را مطرح کرده است.

هر دو تيم اسندون و شارکز پس از همکاري با اسيفن دانک، پزشک ورزشي - که سال 2012 در اسندون و مدتي کوتاه در سال 2011 در شارکز فعاليت مي کرد- زير ذره بين قرار گرفتند. دانک اوايل امسال در گفتگو با شبکه تلويزيوني اي بي سي گفت مکمل هاي پيتيد را به بازيکنان اسندون داده است، اما گفت اين مکمل ها غيرقانوني نبودند./زر
برچسب ها: استرالیا ، دوپینگ ، اسامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار