رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: 10 درصد سالمندان تنها زندگی می‏کنند و 90 درصد سالخوردگان در کنار خانواده هستند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، چهاردهمین جلسه شورای سالمندان استان سمنان با حضور رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور در سالن اجتماعات کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه که خلخالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت‏الاسلام والمسلمین علی پهلوان مدیرکل بهزیستی، معاون و کارشناسان توانبخشی و روسای بهزیستی شهرستان‏ها، فرمانداران کل استان و دیگر اعضا حضور داشتند؛ در خصوص راه‏اندازی بنیاد فرزانگان در استان سمنان هم‏زمان با سراسر کشور بحث و بررسی شد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در این نشست، هدف از برگزاری این جلسه را بهبود روند مستندسازی و گزارش‏دهی دانست و افزود: باید به گونه‏ای عمل کنیم تا جهانیان برداشت صحیحی از وضعیت سالمندان در ایران به دست آورند.

حسین نحوی‏نژاد با اعلام اینکه حدود 10 درصد از سالمندان تنها زندگی می‏کنند، خاطرنشان کرد: جای بسی خرسندی است که بیش از 90 درصد آنان در کنار خانواده حضور دارند و این آمار برخلاف تبلیغات منتشر شده است.

وی رسیدگی به آسیب‏های اجتماعی در خصوص سالمندان در سنوات گذشته را از توفیقاتی دانست که سازمان بهزیستی در راستای بهبود وضعیت آنان انجام می‏دهد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بیان داشت: بهینه‏سازی سیستم حمل و نقل، فراهم ‏آوردن امکانات فرهنگی و هنری، رعایت جایگاه و تکریم سالمندان از جمله کارهایی است که مسئولان استانی می‏توانند در قبال سالمندان انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه همه باید برای خدمات‏رسانی به این قشر جامعه که طی سالیان متمادی زحمات بسیاری برای رونق و آبادانی مملکت خود کشیده‏اند، احساس انگیزه کنند، افزود: یکی از آسیب‏های دوران سالمندی انزواطلبی است و باید این مسئله به صورت کارشناسی بررسی شود.

خلخالی تشکل‏های سالمندی در محلات گوناگون و تشکیل بنیاد فرزانگان را یکی از عواملی عنوان کرد که می‏تواند خلای حضور سالمندان را در میان جوانان و خانواده‏ها پر کند./ز
برچسب ها: سمنان ، بهزیستی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.