کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی کرمانشاه گفت: تداوم استقرار سامانه ای ناپایدار در مرزهای غربی که موجب انتقال گرد و غبار به این نواحی شده امروز برای سومین روز متوالی دید افقی در قصرشیرین را به سه هزار متر کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ایرج محمودی گفت: دید افقی در شهرستان قصرشیرین هم اکنون هفت هزار متر از میزان استاندارد یک هوای سالم که (10 هزار متر) است، کمتر بوده که این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

وی اظهار کرد: دید افقی ناشی از غبار در شهرستان سرپل ذهاب نیز هم اکنون شش هزار متر، گیلانغرب هشت هزار متر و بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین نیز هفت هزار متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: گرد و غبار تا اواخر وقت امروز از جو منطقه خارج می شود و برای سه روز آینده هوای استان کرمانشاه صاف خواهد بود فقط برای نواحی مرزی غربی این استان احتمال وجود غبار رقیق می رود.

محمودی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین 28 درجه سلسیوس بالای صفر است، تصریح کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته دو درجه خنک تر شده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وقوع طوفان های شن در بیابان های کشور عراق است که پس از چند روز از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به دلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده نمایند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از شهرهای مرزی کشور است که در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه بوده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، روز ، گرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.