سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‎که کلامی ‎بهتر از قرآن نیست، گفت: شکل‎گیری هویت، هستی، ماهیت و شخصیت افراد در گرو قرآن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجتالاسلام والمسلمین علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم که به منظور تجلیل از برترین‎‎های نخستین طرح ملی تربیت حافظان قرآن استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد قرآن را کتاب هدایت دانست و گفت: مدیریت زندگی ما باید براساس تربیت قرآنی باشد.

وی ادامه داد: کلامی بهتر از قرآن نیست، شکلگیری هویت، هستی، ماهیت و شخصیت افراد در گرو قرآن است و به فرموده این کتاب آسمانی «انسان چیزی نیست مگر قرآن، تورات و انجیل را اقامه کند».

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، خاطرنشان کرد: اگر قرآن از زندگی ما جدا شود زندگی ما بی اساس و بیهوده خواهد بود، اگر بخواهیم زندگی ما قوام داشته و سعادتمند شویم باید به قرآن تمسک بجویم.

وی افزود: به برکت انقلاب، خون شهدا، امام راحل و توجه ویژه مقام معظم رهبری احیا و توجه به فرهنگ قرآن در ایران اسلامی رواج پیدا کرده و امروزه جوانان، نوجوانان، نونهالان، زن و مرد نسبت به معجزه الهی شوق و ذوق فوقالعاده دارند.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه باید نسبت به احیای فرهنگ قرآن در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: هر چند تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است ولی کافی نبوده و باید همه افراد همانند والدین، مدیران، مسؤولان و مربیان بیش از پیش تلاش کنند.

وی ادامه داد: تجربه هم ثابت کرده هر خانوادهای که با قرآن و اهلبیت(ع) انس و ارتباط بیشتر داشته و به دستوارتشان عمل کند هم در مسائل مادی و هم معنوی سعادتمند، خوش بخت و موفق بوده است، ولی زندگی که در آن اهلبیت(ع) و قرآن نباشد زندگی شکست خورده و تباهی است هر چند از نظر مالی مشکل نداشته باشند./س

برچسب ها: قم ، شخصیت ، هویت ، ماهیت ، افراد ، گرو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.