برداشت مکانیزه برنج در بیش از 36هزار و 114 هکتار از زمین های شالیزاری مازندران انجام شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: تا 15 مرداد امسال بیش از 41هزار و 908 هکتار از زمین های شالیزاری استان برداشت شد که بیش از 36هزار و 114 هکتار از این سطوح به صورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شده است.

ابطالی با اشاره به شرایط آب و هوایی مساعد در تابستان و فصل زراعی امسال، وضعیت شالیزارها را مساعد و مطلوب برشمرد و افزود: به دلیل میزان عملکرد و ضریب تبدیل شلتوک برنج نیز نسبت به پارسال از شرایط بهتری برخوردار بوده و در حال حاضر 96 درصد از ارقام محلی و 70 درصد از ارقام پر محصول به خوشه رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح مبارزه بیولوژیک علیه نسل دوم آفت ساقه خوار برنج را 58 هزار و 45 هکتار و سطح مبارزه شیمیایی علیه نسل دوم این آفت را 50هزار و 45 هکتار اعلام کرد وگفت :سطح مبارزه با بیماری بلاست برگ در این مدت 41 هزار و 658 هکتار و سطح مبارزه با بلاست خوشه نیز 76 هزار و 555 هکتار و مبارزه علیه سایر بیماری ها نیز در سطح 10 هزار و 616 هکتار انجام شده است.

ابطالی افزود : پیش بینی می شود برنج در بیش از 90هزار هکتار از زمین های شالیزاری مازندران در سالجاری به صورت مکانیزه برداشت شود.

به گفته وی سطح زیر کشت شالیزارهای مازندران امسال بیش از 220 هزار هکتار است و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون و 400 هزارتن شلتوک برداشت شود./س

برچسب ها: برداشت ، مکانیزه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.