با توجه به چالش هاي موجود در صنعت دارويي کشور، دولت جديد بايد به هر شکل ممکن ميزان کمک به مردم را در سيستم دارويي افزايش دهد.

دکتر محمدرضا دري، عضو هيئت مديره انجمن داروسازان تهران، با بيان اينکه سيستم حاکم بر نظام دارويي از جمله عملکرد بيمه ها جوابگوي نيازها نيست، به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دولت جديد بايد سياستگذاري لازم را براي واردات توليد و توزيع دارو اتخاذ کند و ميزان و نحوه کمک به مردم را در سيستم سلامت بويژه حوزه دارو بيشتر و بهتر کند.

وي با تاکيد بر افزايش الگوهاي نظارتي در نظام سلامت، اذعان داشت: بايد افراد ذي صلاح مردم و خيرخواه آنها در راس امور تصدي گري نظام سلامت و بخش هاي مختلف آن قرار گيرند و براي تصميم گيري ها از متوليان ارشد انجمن هاي علمي تخصصي نيز دعوت شود.

وي با اشاره به اينکه با تجميع نظرات بايد به رفع معضلات موجود پرداخت، گفت: افزايش قيمت ها و عملکرد نامناسب سازمان هاي بيمه گر، موجب شده فشار زيادي بر دوش بيماران باشد، به طوري که تامين اکثر هزينه هاي درماني از جمله اقلام دارويي مورد نياز برعهده مردم است.

وي يادآور شد: سيستم هاي بيمه اي بايد نظم بيشتري پيدا کنند تا علاوه بر افزايش ميزان خدماتي که به بيماران ارائه مي شود، کيفيت ها نيز بهبود يابد./ح

برچسب ها: دولت ، قیمت دارو ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار