مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور گفت: مریوان مرکز ثقل رسمی از نظر بین‌المللی بودن تئاتر خیابانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نوشیر مریوان را تنها مرکز ثقل رسمی از نظر بین‌المللی بودن تئاتر خیابانی خواند و گفت: با توجه به جنگ‌زدگی این دیار اجرای یک تئاتر خیابانی آن هم به شیوه‌ای بین‌المللی رویدادی است بسیار مهم و قابل توجه که هم مسئولان و هم هنرمندان این دیار باید از آن نهایت استفاده را ببرند.
وی تئاتر را ساخت یک تاریخ هنری خواند و افزود: تمام هنرمندانی که امروزه مشغول اجرای هنر تئاتر خیابانی هستند روزی خود یک حماسه‌ساز تارخی خواهند شد و در آن به عنوان یک هنرمند که در شکل‌گیری فرهنگ جامعه‌اش نقش بسزایی داشته نگریسته خواهد شد.
مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور نبود خروجی پژوهشی را یکی از مشکلات تئاتر مریوان دانست و گفت: ایجاد پژوهش کاری است که قبلا مسئولان باید انجام دهند اما متاسفانه بدلیل نبود بودجه این کار تا به حال انجام نشده است.
نوشیر در پایان با عنوان اینکه باید خروجی‌های تئاتر خیابانی را از نظر کیفی و کمی در نظر داشت افزود: تمام سعی و تلاش ما در برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان این خواهد بود که تمامی کارهایی که به این جشنواره راه پیدا می‌کنند از بهترین کارهای ایران باشند و کارهای ضعیف و یا بدون مایه را به این جشنواره راه ندهیم./س
برچسب ها: تئاتر ، مریوان ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.