ناظر گمركات آذربايجان شرقي و مديركل گمرك تبريز گفت: در چهار ماه سالجاري ۳۶۶ ميليون و ۳۱۵ هزار و ۲۷۱ دلار كالا از گمركات استان به خارج از كشور صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،نوروزي بااشاره به اینکه وزن كالاهاي صادره ۳۹۵ هزار و ۵۴۸ تن می باشدافزود: اين ميزان صادرات از نظر وزن ۶۲.۳۶ درصد و از لحاظ ارزش ۳۸.۳۶ درصد افزايش يافته است.

وي گفت: در اين مدت گمرك تبريز با صادرات ۱۹۶ هزار تن كالا به ارزش ۲۰۸ ميليون دلار دهمين گمرك فعال كشور در امر صادرات شناخته شد.

نوروزي يادآوري كرد: رتبه امسال گمرك تبريز نسبت به سال گذشته شش پله بهبود يافته و از لحاظ وزن حدود ۹۰ درصد و از لحاظ ارزش بيش از ۶۱ درصد افزايش صادرات داشته است.

وي اظهار كرد: در رده بندي گمركات كشور در زمينه صادرات، گمرك سهلان رتبه ۱۹، گمرك جلفا رتبه ۵۳، گمرك منطقه آزاد ارس رتبه ۵۷ و گمرك مراغه رتبه ۶۹ را به خود اختصاص دادند.

نوروزي كل واردات انجام شده از گمركات آذربايجان شرقي در چهارماه امسال را نيز ۱۲۳ هزار و ۳۶۰ تن به ارزش ۳۰۹ ميليون و ۵۸۴ هزار و ۸۶۸ دلار اعلام كرد.

ناظر گمركات استان ادامه داد: اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۳۱.۴۱ درصد و از نظر ارزش ارزي ۱۷.۲۰ درصد كاهش يافته است.

نوروزي يادآوري كرد: با توجه به اينكه ميزان صادرات صورت گرفته از استان بيش از ميزان واردات است، تراز تجاري استان مثبت ارزيابي مي شود.

وي ادامه داد: در اين مدت گمرك سهلان با واردات ۶۸ هزار و ۵۰۰ تن كالا به ارزش بيش از ۱۷۳ ميليون دلار هشتمين گمرك فعال كشور در امر واردات شناخته شد.

نوروزي اظهاركرد: اين گمرك در زمينه واردات از لحاظ وزن حدود ۲۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۰.۹ درصد كاهش را شاهد بود.

وي گفت: گمرك جلفا نيز با واردات ۵۴.۸ هزار تن كالا به ارزش بيش از ۱۳۵.۹ ميليون دلار دهمين گمرك فعال كشور معرفي شد كه از لحاظ وزن حدود ۴۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲۹.۵ درصد كاهش وارات داشته است.

مديركل گمرك تبريز اظهار كرد: در اين رده بندي گمرك تبريز رتبه ۶۱ را به خود اختصاص داد.

وي با اشاره به آمار مقدماتي منتشره توسط دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات، افزود: بر اساس اين آمار، در چهار ماه سال جاري، از گمركات كشور ۵۶۱ هزار تن كالاي توليدي آذربايجان شرقي به ارزش ۴۳۷ ميليون دلار به خارج از كشور صادر شده است.

ناظر گمركات آذربايجان شرقي و مديركل گمرك تبريز ادامه داد: بنا بر اعلام اين گزارش اين استان رتبه ششم صادرات كالاهاي توليدي بر حسب وزن و ارزش را در بين ديگر استان ها كسب كرده است.

نوروزي يادآوري كرد: اين عملكرد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵۳ درصد رشد داشته و اين در حالي است كه ميانگين عملكرد كشوري صادرات منفي ۲.۱۵ درصد اعلام مي شود/س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.