پژوهشگاه قرآن و حدیث دوشنبه‌شب با حضور آیت‌الله ری شهری در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث دوشنبه‌شب در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله ری‌شهری، رئیس موسسه دارالحدیث، نژادنوری معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از اعضای شورای گسترش آموزش عالی کشور داشتند.

در ابتدا پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث توسط حجت‌الاسلام برنج‌کار قرائت شد و پس از آن حجت‌الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث به سخنرانی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی، رئیس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث در سخنانی اظهار کرد: فقه دانشی پویا و دائماً در حال گسترش بوده اما در سده‌های اخیر به دانش کلام در سراسر جهان اسلام بی‌مهری‌های فراوانی صورت گرفته است؛ حاصل این بی‌مهری آن است که امروز در مقابل تهاجم فکری و معنوی غرب کم سلاح هستیم و قدرت دفاع در مقابل اندیشه‌های رقیب را نداریم.

وی گفت: دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها سعی دارند معارف اسلامی را به خوبی رصد کرده و با زبان خود آنها را ترویج کنند؛ امروز دو دانشگاه مهم در اسرائیل مختص مطالعات کلامی شیعه فعالیت می‌کنند و همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهند.

در پایان با حضور آیت‌الله ری‌شهری و دیگر مسئولان و مدیران دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشکده‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث از تابلو این پژوهشگاه رونمایی شد و این مرکز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد./س

برچسب ها: قم ، افتتاح ، پژوهش ، گاه ، قرآن ، حدیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.