معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان که در محل مساکن مهر برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای اعضای شورای اداری ، با بیان این مطلب گفت : مساکن مهر جزو سیاستهای اولویت دار دولت نهم و دهم بود و فلسفه وجودی مساکن مهر پاسخ مثبت دولت به کسانی بود که صاحب خانه نبودند و آرزوی خانه دار شدن داشتند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه عماری افزود : دولت توانست با شناسایی زمینهایی در سطح شهر و واگذاری آنها به بخش تعاونی مسکن ، پرداخت تسهیلات بانکی بدون سپرده توسط بانک تخصصی بانک مسکن با 4 درصد و تسهیل خدمات از طریق شهرداری ها و سایر دستگاههای خدمات رسان ، احداث و واگذاری مساکن مهر را محقق سازد و امروز شاهد اتمام بیش از 1800 واحد مسکن مهر در شهرستان خوی هستیم که 48 واحد آن در داخل شهر افتتاح و واگذار شده و مابقی آنها در کوی ولیعصر بوده که بخشی از آنها واگذار و بخشی دیگر با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال اتمام می باشند .

غلام حسین عماری ضمن تشکر از همکاری دستگاههای مرتبط اعم از ادارات راه و شهرسازی،بنیاد مسکن،بانک عامل و تعاونی ها اضافه کرد : مشکلات باقیمانده در کوی ولیعصر بررسی شده و به جدیت در حال پیگیری می باشد .

فرماندار خوی در ادامه ضمن تشکر از فعالیتهای بنیاد مسکن در امر مقاوم سازی خاطر نشان کرد : زمانی دغدغه همگی ما به هنگام بروز حوادث ، بحث آسیب پذیری منازل روستایی بود که امروز شاهد مقاوم سازی 50 درصد از منازل روستایی هستیم و این امر باعث شده تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم .

فرماندار خوی تصریح کرد : دو هدف اصلی دولت در بحث مساکن مهر ، سند دار کردن مساکن 99 ساله بنام تعاونی ها و امکان خرید و فروش این مساکن است .

وی در خصوص جذب اعتبارات دولتی در شهرستان خوی نیز اظهار داشت : در شهرستان خوی 187 میلیارد تومان به بخش بنگاههای زودبازده پرداخت شده و 24 میلیارد تومان در بخش کشاورزی جذب گردیده است .

گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیرعامل مساکن مهر و رؤسای ادارات راه و شهرسازی،بنیاد مسکن و بانک مسکن گزارشی از اهم فعالیتهای حوزه کاری خود در امر مساکن مهر را ارائه دادند./س

برچسب ها: دولت ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.