ریس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: جهاد دانشگاهی الگویی موفق از كار دانشگاهی با روحيه جهادی است که در راستای قطع وابستگی‌های علمی و اقتصادی نقش خود را بخوبی ایفا کرده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ذبيح‌الله مهری‌پور با بیان این مطلب افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از بطن انقلاب و بر پايه‌ ارزش‌های اسلامی و انسانی، توانست يك الگوی موفق را از كار دانشگاهی با روحيه جهادی ارائه دهد كه نتيجه‌ آن ارتقا و تكامل فعاليت‌های علمی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و متعاقب آن توليد علم و ثروت در راستای قطع وابستگی‌های علمی و اقتصادی بوده است.
وی با بيان اينكه جهاد دانشگاهی در سال «حماسه سياسی و اقتصادی» توانسته است همراه ديگر آحاد ملت در راه انجام رسالت خطير خود به خوبی گام بردارد، اظهار كرد: اين نهاد در 24 خرداد امسال به پشتوانه‌ ظرفيت‌های عظيم خود در عرصه رسانه‌ای نيز توانست رسالت خود را در جهت زمينه‌سازی حضور حماسی مردم و تبيين برنامه‌های نامزدها و ياری كردن مردم در انتخاب اصلح انجام دهد.
رئيس جهاد دانشگاهی واحد استان ايلام همچنين در مورد نقش جهاد دانشگاهی در تحقق حماسه اقتصادی، گفت: جهاد دانشگاهی از سال‌های قبل حاصل بخشی از تجارب و فعاليت‌های علمی خود را روانه بازار كرده است و اين فعاليت‌ها در صورت تداوم می‌تواند بيش از پيش زمينه‌ساز قطع وابستگی به خارج در حوزه‌های مختلف باشد.
مهری‌پور در مورد ارزيابی ارتباط اين نهاد با دولت‌های نهم و دهم، گفت: ارتباط جهاد دانشگاهی با دولت‌ها تنها منحصر به دولت كنونی و يا دولت‌های گذشته نيست و اين نهاد در خدمت نظام است و هميشه با قوه‌ مجريه فارغ از اينكه چه كسی سكاندار آن است همكاری نموده و از سوی ديگر، دستاوردهای اين نهاد در زمينه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در اختيار دولت‌ها قرار می‌گيرد و در كارنامه اين دولت‌ها ثبت می‌شود.
وی با بيان اينكه فعاليت‌های جهاد دانشگاهی در همه‌ عرصه‌ها دارای بيشترين بازدهی با كمترين هزينه است، درباره انتظارات جهاد دانشگاهی از دولت يازدهم گفت: در دولت جديد بايد ضمن اعتماد به اين نهاد بستر فعاليت برای نهادهايی مانند جهاد دانشگاهی بيشتر فراهم شود؛ چرا كه اين نهاد بهترين الگو در زمينه‌ چابك‌سازی فعاليت‌ها است و اين می‌تواند در بخش دولتی نيز جريان پيدا كند.
رئيس جهاد دانشگاهی واحد استان ايلام با بيان اينكه بخش بزرگی از كارهايی كه جهاد دانشگاهی انجام داده مربوط به حوزه‌هايی است كه بخش دولتی نتوانسته است به آنها ورود پيدا كند، ادامه داد: دولت جديد نه‌ تنها بايد بستر لازم را برای فعاليت‌های اين نهاد فراهم كند بلكه بايد به حفظ، تقويت و تكثير الگوی موفق آن در انجام كار با روحيه‌ جهادی كمك كند و در ضمن مسئوليت‌های مشخص نيز به آن واگذار شود تا از توانمندی‌های آن حداكثر انتفاع حاصل شود.
مهری‌پور در مورد پتانسيل‌ها و توانمندی‌های اين نهاد برای كمك به دولت يازدهم، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌‌‌ها و معاونت‌های مختلف از پتانسيل‌های فراوانی كه به پشتوانه نيروی انسانی جوان و كارآمد است برخوردار است كه می‌تواند كليد حل مشكلات كشور در حوزه‌های مختلف باشد و در صورت اعتماد دولت و ميدان دادن به اين نهاد، تحولات علمی و فرهنگی شتاب بيشتری به خود خواهد گرفت./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.