معلمان باید در مدارس محل زندگی خود ساماندهی شوند، زیرا این امر موجب آرامش، آسایش و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار شامگاه دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دولت جدید با برگزاری مطلوب آیین تنفیذ و تحلیف فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: امیدواریم خدا به دولت جدید هم توفیق دهد که اهداف نظام را پیش ببرد و اقتدار نظام را بیش از پیش شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: موفقیت دولت یازدهم همکاری همه‌جانبه آحاد ملت و مسئولان را می‌طلبد و همکاری‌ها باید همانند گذشته دنبال شود، زیرا ما برای فرد کار نمی‌کنیم، بلکه برای نظام الهی کار می‌کنیم.

استاندار کرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را از همه لحاظ از جمله علم، تقوا و دیانت غیر قابل مقایسه با رهبران دیگر کشورها دانست و ابراز داشت: بلایی که بر سر مردم مصر آمد، به علت نبود رهبری است.

نجار با اشاره به اینکه هیچ‌یک از دولت‌ها به اندازه دولت‌های نهم و دهم به ارتقای حقوق کارکنان آموزش و پرورش توجه نکردند، افزود: اعتقادم بر این است که جوانان، نخبگان و افراد سرآمد در ابتدا باید برای حضور در نهاد آموزش و پرورش انگیزه داشته باشند و در مرحله بعدی به دیگر مجموعه‌ها مراجعه کنند.

وی با مهم خواندن رویکرد فعالیت‌های عملی در بحث آموزش عنوان کرد: در بازدیدهایی که از مجموعه فنی و حرفه‌ای استان کرمان و سالن‌های آموزش مهارت داشتم، مربیان فنی و حرفه‌ای بیان می‌کردند که با کمبود نیروی ماهر برای بخشی از فعالیت‌ها مواجه هستیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان همچنین در مورد مشکلات مطرح شده در مورد مدرسه کانکسی پناه‌جویان اتباع بیگانه در دشت زحمت‌کشان کرمان گفت: امیدوارم مکاتبات لازم برای جابه‌جایی این مدرسه از سوی آموزش و پرورش با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان صورت گیرد و این امر به سرانجام رسد.

نجار؛ آموزش و پرورش را پایه و اساس نظام خواند و ابراز داشت: توجه به محتوای آموزشی، اخلاق و نحوه تدریس معلم و همچنین رفتار و منش مدیران باید مدنظر قرار گیرد، زیرا دانش‌آموزان به اولیای مدرسه به عنوان الگو نگاه می‌کنند.

وی توجه به آرامش و آسایش همکاران را امری مهم و ضروری خواند و اذعان داشت: در صورتی که زمینه لازم برای حضور معلمان در مدرسه‌های محل زندگی خود فراهم شود، بسیاری از مشکلات و هزینه‌های این قشر کاهش می‌یابد و باید برنامه‌ریزی و ساماندهی برای این امر صورت گیرد./ز

برچسب ها: کرمان ، مدارس ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.