رئیس ستاد یاوران نماز کشور گفت: شناساندن فرهنگ نماز، ارتقای کمّی و کیفی نمازگزاران، جذب نیروهای کارآمد، تشکیل بانک اطلاعاتی و تشکیل شبکه اجتماعی نماز، عمده اهداف اجرای طرح ستاد یاوران نماز است.

حجت الاسلام ˈمحمد اسدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) ˈشیطان همواره از بنی آدم می ترسد و این ترس تا زمانی است که انسان به امر خطیر نماز اهتمام داشته باشدˈ.

وی گفت: نگاهی به گناهانی که امروز در سطح جامعه در حال رشد و گسترش است، حاکی از لزوم نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ نماز در اجتماع است.

رئیس ستاد یاوران نماز کشور افزود: باید فریضه نماز در سطح جامعه بروز و ظهور داشته باشد که برای تحقق آن، طرح یاوران نماز از حدود دو سال قبل به منظور انتقال تجارب ستاد نماز شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دستیابی به اهداف این طرح بدون کمک و یاری مردم امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: سال گذشته 30 هزار نفر در سطح کشور در این طرح مشارکت داشتند.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: یکی از دلایل زنده بودن مذهب تشیع در سطح جهان امروز، مردمی بودن آن است که باید در امر خطیر نماز نیز مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسؤول مشکل عمده مقوله نماز را در سطح جامعه، سپردن امور به ستاد اقامه نماز برشمرد و گفت: این در حالی است که مردم نقش نخست و اصلی را در این فریضه دارند و اگر خدای ناکرده فرهنگ نماز را از مردم بگیریم، دیگر نمی توانیم کاری از پیش ببریم/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.