نخست وزير سوريه، وزير خارجه سريلانکا، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در افغانستان، مشاور رييس جمهوري مغولستان ، معاون رييس جمهور کومور ، نخست وزير سوازيلند و وزير خارجه فلسطين با دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور ديدار و گفتگو کردند.

 به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،  به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،   نخست وزير سوريه، وزير خارجه سريلانکا، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در افغانستان، مشاور رييس جمهوري مغولستان ، معاون رييس جمهور کومور ، نخست وزير سوازيلند و وزير خارجه فلسطين با دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور ديدار و گفتگو کردند.

متن اين ديدار ها در ذيل آمده است:
 
ديدار نخست وزير سوريه با دکتر اسحاق جهانگيري
 
اسحاق جهانگيري عصر امروز(دوشنبه) در ديدار وائل الحلقي نخست وزير سوريه با تقدير از مقاومت ملت سوريه اظهار اميدواري کرد هرچه زودتر مشکلات و مسائل اين کشور حل شده و زندگي مردم و اقتصاد سوريه اصلاح گردد.
 
دکتر اسحاق جهانگيري همچنين با تقدير از حضور نخست وزير سوريه در مراسم تحليف حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني بر حمايت ملت ايران از ملت سوريه تاکيد کرد.
 
معاون اول رييس جمهور اظهار اميدواري کرد با از ميان رفتن مشکلات و مسائل سوريه، ظرفيت هاي اين کشور شکوفا شده و با ياري خداوند وضعيت زندگي مردم و اقتصاد سوريه ارتقاء يابد.
 
وائل الحلقي نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و تاريخي تهران –دمشق اظهار داشت: روابط رو به گسترش و در حال تکامل دو کشور دستاوردهاي فراواني را براي دو ملت بهمراه داشته است.
 
وي اظهار اميدواري کرد در سايه حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران از ملت سوريه شرايط بحراني اين کشور پايان يابد.

 
ديدار وزير امور خارجه سريلانکا با معاون اول رييس جمهور
 
دکتر جهانگيري بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در ديدار جي ال پريس وزير امور خارجه سريلانکا با اشاره به همکاريهاي مناسب دو کشور بويژه بخش خصوصي اظهار اميدواري کرد که با تبادل هيات هاي بلندپايه دو کشور شاهد توسعه روز افزون همکاري هاي دوجانبه باشيم.
 

دکتر اسحاق جهانگيري با تشکر از حضور هيات بلند پايه سريلانکا در مراسم تحليف دکتر روحاني، اين حضور را نشانه روابط خوب ميان ايران و سريلانکا دانست.
 
جي ال پريس وزير امور خارجه سريلانکا نيز در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلامهاي گرم دولت و ملت سريلانکا براي دولت و ملت ايران روابط دو کشور در عرصه هاي دوجانبه، چند جانبه و بين المللي را رو به توسعه خواند و گفت: برقراري اين گونه همکاري ها در ايجاد صلح و ثبات منطقه اي تاثير گذار خواهد بود.
 
وي همچنين از حضور در تهران به منظور شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني رييس جمهور کشورمان ابراز خرسندي کرد.
 
 

دکتر جهانگيري در ديدار نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در افغانستان؛

ايران مي تواند نقش مثبتي در مسائل منطقه‌اي و بين المللي ايفا کند

دکتر جهانگيري عصر امروز(دوشنبه) در ديدار يان کوبيش نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در افغانستان گفت: جمهوري اسلامي ايران هم در منطقه و هم در کشور افغانستان از ظرفيت و اثرگذاري عميقي برخوردار است و مي تواند نقش مثبتي در مسائل منطقه‌اي و بين المللي ايفا کند.

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: ايران خود را بخشي از راه حل برون رفت افغانستان از مشکلات کنوني مي‌داند و آمادگي دارد در جهت حل مشکلات اين کشور و مبارزه با مواد مخدر با سازمان ملل همکاري هاي خود را افزايش دهد .

يان کوبيش نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در افغانستان نيز در اين ديدار ضمن تبريک براي پيروزي دکتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم ، به بخشي از سخنراني رييس جمهور در مراسم تحليف اشاره کرد و گفت: سخنان ايشان در خصوص وحدت ، انسجام، بهبود وضعيت معيشتي مردم، مبارزه با فقر و احترام متقابل از مهمترين مسائل اصولي و بنيادي است که بسيار تاثير گذار بود.

وي با تاکيد براينکه سازمان ملل متحد آمادگي دارد با جمهوري اسلامي ايران در زمينه حل مسائل افغانستان و منطقه همکاري کند گفت: ظرفيت ايران در حل مشکلات سوريه ،افغانستان و ديگر مسائل منطقه بسيار بالاست و مي تواند نقش موثري در بهبود اوضاع منطقه ايفا کند.

 
تسليم پيام کتبي رييس جمهور مغولستان به رييس جمهوري اسلامي ايران
 
دکتر اسحاق جهانگيري عصر امروز(دوشنبه) در ديدار مشاور رييس جمهوري مغولستان با اشاره به مشترکات فرهنگي و سابقه روابط دوکشور ايران و مغولستان تصريح کرد: مي‌توان با استفاده از ظرفيت‌هاي فراوان همکاري بويژه در بخش معدن و امور بانکي براي دست‌يابي به اهداف مشترک و توسعه و تحکيم روابط دوجانبه گام‌هاي موثري برداشت.

معاون اول رييس جمهور همچنين همکاري دو کشور در زمينه‌هاي فرهنگي بويژه دانشگاهي و توسعه و فراگيري زبان فارسي را مورد تاکيد قرارداد.
 
آقاي لخاگواجاو توردو هشتاور رييس جمهوري مغولستان نيز در اين ديدار پيام کتبي رييس جمهوري مغولستان به آقاي دکتر روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران را تقديم و گفت: دولت و ملت مغولستان علاقمند است با تکيه بر ميراث مشترک دو کشور از جمله گفتگوي بين الملل و هم زيستي مسالمت آميز در جهت تحکيم و توسعه روابط و همکاري هاي دو جانبه اقدام نمايد.

ديدار معاون رييس جمهور کومور با معاون اول رييس جمهور

دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور با ابراز خرسندي از روابط ايران و کومور تاکيد کرد: در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ارتباط با مجموعه کشورهاي آفريقايي بويژه کشورهاي مسلمان از اهميت ويژه اي برخوردار است .


دکتر جهانگيري بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در ديدار معاون رييس جمهور کومور با اشاره به همکاري اقتصادي دو کشور اظهار اميدواري کرد اين همکاري‌ها و مناسبات دو جانبه در آينده نيز توسعه يابد.

نورالدين برهان معاون رييس جمهور کومور نيز در اين ديدار روابط دو کشور را رو به گسترش دانست و گفت: ملت ايران و کومور دو ملت برادر هستند که روابط گسترده اي با يکديگر دارند.

وي امکانات و ظرفيت جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همکاريها را فراوان دانست و خواستار انتقال تجريبات ايران در عرصه هاي انرژي،نفتي و فناوري به کشور متبوعش شد.

ديدار نخست وزير سوازيلند با معاون اول رييس جمهور

دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار نخست وزير سوازيلند با اشاره به تجريبات جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله صنعت و کشاورزي، گفت: ايران آمادگي دارد تا از طريق بخش خصوصي دوکشور، اين تجربيات را به کشور سوازيلند انتقال دهد.

دکتر جهانگيري يکي از سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران را تاکيد بر گسترش و توسعه روابط باکشورهاي آفريقايي در تمام زمينه ها اعلام کرد.

سيبو سيسو بارناباس، نخست وزير سوازيلند نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ پيامها وسلامهاي گرم پادشاه، دولت و ملت سوازيلند به دولت وملت ايران، از همکاريهاي خوب دوکشور درقالب همکاريهاي جنوب-جنوب قدرداني و توسعه روابط و همکاريهاي دوجانبه را خواست مقامات آن کشور دانست.

در ديدار وزير خارجه فلسطين صورت گرفت؛

تسليم پيام کتبي رييس دولت خودگردان فلسطين به دکتر جهانگيري


دکتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز ( دوشنبه ) در ديدار وزير خارجه فلسطين با تقدير از حضور وي در مراسم تحليف دکتر روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت : ايران از تفاهم ميان گروه هاي فلسطيني حمايت کرده و علاقمند است اين تفاهمات به حل مسائل مردم فلسطين منجر شود .

معاون اول رييس جمهور همچنين از حضور فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد به عنوان گامي مثبت در جهت احقاق حقوق ملت فلسطين ياد و اظهار اميدواري کرد اين عضويت در آينده به مرحله اي برسد که بتواند همه مشکلات ملت فلسطين را مرتفع کرده و منجر به احقاق حقوق آنها شود .

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به راهپيمايي ملت ايران در روز قدس گفت :‌ميليونها نفر از مردم ايران در اين روز در خيابانها حضور يافته و با شعارها و حضور خود حمايتشان را از ملت مظلوم فلسطين اعلام کردند .

رياض المالکي وزير خارجه فلسطين نيز در اين ملاقات با تقدير از استقبال گرم مسئولين جمهوري اسلامي ايران ، انتخاب دکتر روحاني را به عنوان رييس جمهور منتخب ملت ايران تبريک گفت و اظهار اميدواري کرد در دوران مسئوليت دکتر روحاني همکاريهاي ايران و فلسطين گسترش چشمگيري در راستاي تامين منافع دو کشور و امت اسلامي داشته باشد .

وزير خارجه فلسطين همچنين با اشاره به مناسبات ميان جمهوري اسلامي ايران و فلسطين تصريح کرد: ملت فلسطين به دوره رياست جمهوري دکتر روحاني خوش بين هستند و اميدواريم جهش بزرگي در توسعه روابط و گسترش مناسبات در همه زمينه ها ايجاد شود .


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار