وزیر امور زیربنایی و فرستاده ویژه رئیس جمهور گینه بیسائو که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، صبح امروز(دوشنبه) با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، «فرناندو داسیلوا» وزیر امور زیربنایی و فرستاده ویژه رئیس جمهور گینه بیسائو که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، صبح امروز(دوشنبه)با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن تشکر از حضور نامبرده در مراسم تحلیف بر اولویت سیاست خارجی ایران در توسعه و گسترش همه جانبه روابط با کشورهای قاره آفریقا از جمله گینه بیسائو تاکید و ابراز امیدواری کرد که شاهد تداوم و تقویت این روند در دولت جدید باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح تجربیات و ظرفیت‌های گسترده کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله در عرصه کشاورزی و نیز پزشکی، بهداشت و درمان آمادگی کشورمان را جهت انتقال این تجربیات به کشورهای دوست در قاره آفریقا اعلام کرد.

فرناندو داسلیوا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از طرف رئیس جمهور و به عنوان نماینده شخصی ایشان جهت شرکت در مراسم اعزام شده، عدم حضور رئیس جمهوری کشورش در این مراسم را به دلیل بروز بیماری ذکر کرد.

وی همچنین با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی و همچنین آغاز به کار دولت جدید ابراز اطمینان کرد روابط بین ایران و کشورهای قاره آفریقا از جمله گینه بیسائو بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت.

وزیر امور زیربنایی گینه بیسائو همچنین با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر علاقه‌مندی کشورش نسبت به استفاده از تجربیات کشورمان در امور توسعه‌ای و زیربنایی به خصوص در بخش کشاورزی، بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، خارجه ، گینه ، صالحی ، تحلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار