"علي جنتي" معاون بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد در زمان وزارت "علي لاريجاني" بوده و كارمندان ارشاد تجربه خوب و خاطره مثبتي از وي دارند.

"مهدي افشار"نويسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص مطرح شدن "علي جنتي" به عنوان گزينه احتمالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وي قبلا معاون بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد در زمان وزارت "علي لاريجاني" بوده و كارمندان ارشاد تجربه خوب و خاطره مثبتي از وي دارند.

وي افزود: در وزارت‌خانه با گشادنظري عمل و در حوزه بين‌الملل و فرهنگي را تقويت خواهند كرد، انشاالله معاونان و مديراني با تفكر فرهنگي و فعاليت در اين حوزه انتخاب كنند.

وي اظهار داشت: تا حدودي معيارهاي مميزي كتاب مشخص و با گشاده‌نظري در اين حوزه عمل شود تا اين حد تنگ‌نظري درآوردن نام اشخاصي وجود نداشته باشد اشكالي در آوردن نام والي دامان، كليسا و كشيش نيست.

وي بيان كرد: امروز مسايل عاطفي در كتابها نبايد بيايد لزومي براي ترسيدن از نام كليسا با وجود جامع و كامل بودن دين اسلام نبوده و مستلزم سياسي نكردن فرهنگ هستيم. حوزه وزارت ارشاد با وجود حوزه عظيم آن نبايد سياسي شده و نيازمند، فرهنگي ماندن است.
 
وي عنوان كرد: انشاالله وزارت فرهنگ سياسي نشده و كسي مانند "علي جنتي" بعنوان وزير فرهنگ و ارشاد انتخاب شود كه نگاه فرهنگي نه سياسي داشته باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.