بهترین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان کربوهیدرات ها هستند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: افطار باید ساده همراه با شیر ولرم باشد و در وعده شام حتما از کربوهیدرات هایثی مانند نان یا برنج استفاده شود.

مکرمی افزود: توصیه می شود فاصله زمانی بین افطار تا شام رعایت شود و افطار سبک مصرف شود ومصرف افطار همراه با شام مفصل مشکل آفرین است.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ بهترین کربوهیدرات هایی که می توان در وعده شام و سحر توصیه کرد ماکارونی است.

مکرمی با بیان اینکه به علت دیر هضم بودن نشاسته موجود در ماکارونی، این غذا روزه داران را زمان بیشتری سیر نگه می دارد، افزود: ماکارونی اگر همراه با سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی که آب مورد نیاز بدن و آنتی اکسیدان های بدن را می توانند تأمین کنند، استفاده شود.

وی یادآور شد: مصرف خرما هم برای روزه داران مفید است و به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است را به تحریک وا می دارد.

وی تصریح کرد: مصرف خرما در کنار کربوهیدرات ها موجب می شود در طول روزه داری، کربوهیدرات به آرامی در بدن آزاد شده و انرژی لازم برای فعالیت روزانه بدن یکباره دچار افت قند نشود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ماه مبارک رمضان، رژیم پر فیبر بسیار مناسب تر و سالم تر از رژیم غذایی کم فیبر است./س

برچسب ها: کربوهیدرات ، غذا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.