معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه لیبی با اشاره به تجربیات گسترده کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی دولت و ملت ایران را در زمینه انتقال تجربیات در زمینه دولت سازی و فائق آمدن لیبی بر مشکلات کنونی اعلام کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "عبدالرزاق القریدی" قائم مقام وزیر خارجه لیبی که در رأس هیأتی جهت شرکت در مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری به تهران سفر کرده است، با "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار القریدی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری موفق این انتخابات را به دولت و ملت ایران تبریک گفت .

امیر عبداللهیان نیز برگزاری این انتخابات را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران برشمرد و با اشاره به تجربیات گسترده کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی دولت و ملت ایران را در زمینه انتقال تجربیات در زمینه دولتسازی و فائق آمدن لیبی بر مشکلات کنونی اعلام داشته و اظهار امیدواری کرد ملت لیبی با حفظ استقلال و وحدت ملی بر مشکلات کنونی فائق آمده و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذارد .

در ادامه این دیدار القریدی با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت، ضمن قدردانی از کمکهای جمهوری اسلامی ایران به پیروزی انقلاب لیبی، اظهار داشت : ملت لیبی با پشت سر گذاشتن سال هایی سخت، برای تحقق اهداف انقلاب خود شهدای زیادی را تقدیم کرده و اجازه نخواهد داد این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود .

در این دیدار طرفین ضمن بررسی موضوعات مختلف بین المللی، منطقه ای و دوجانبه، بر ضرورت بهبود و توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تأکید کردند .

قائم وزیر خارجه لیبی همچنین اظهار امیدواری کرد با تثبیت اوضاع امنیتی در لیبی و تصویب قانون اساسی این کشور، زمینه برای مشارکت شرکتهای ایرانی در بازسازی زیرساختهای اقتصادی کشورش فراهم شود .

انتهای پیام/
 



برچسب ها: ایران ، لیبی ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار