يک کارشناس سياست خارجي گفت: اوباما براي برقراي با ايران بايد زمينه‌هاي اعتماد را فراهم کرده تا قابليت و لياقت پاي ميز مذاکره نشستن با کشورمان را پيدا کند.

"حسين کنعاني مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور جديد تحريم‌هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: تشديد تحريم‌ها از سوي غرب عليه کشورمان بيانگر سياست‌هاي دوگانه آمريکا در برابر مسائل منطقه به ويژه  جمهوری اسلامی ايران است.

وي ادامه داد: کنگره آمريکا با خط‌ گرفتن از لابي صهيونيستي به اين اقدام خصمانه دست زده و به نوعي مانعي براي تعامل غرب با کشورمان شده و همچنين سياست خارجي اوباما را با چالش روبه رو کرده است.

کنعاني‌مقدم تصريح کرد: به نظر مي‌رسد که صهيونيست‌ها تصميم‌‌گيرنده نهايي در دولت آمريکا بوده و آنها تعيين‌کننده چگونگی نحوه روابط آمريکا با سایر کشورها از جمله ایران در اين کشور هستند.

وي اظهار داشت: تشديد تحريم‌ها با در اختيار گرفتن امور اجرايي کشور توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحاني رئیس جمهوري اسلامي ايران مهر تاييدي برفرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص مورد اعتماد نبودن آمريکا براي مذاکره و تعامل با کشورمان است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: اوباما براي برقراي با ايران بايد زمينه‌هاي اعتماد را فراهم کرده تا لياقت پاي ميز مذاکره نشستن با کشورمان  را پيدا کند.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار