در این روز های طولانی روزه داری گاهی گرسنگی و تشنگی باعث بداخلاقی می شود و همین بد اخلاق شدن هم اجر روزه را کم کرده و هم اطرافیان را آزار می دهد،پس باید به دنبال راه حلی بود.

کارشناس روانشناسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مؤثرترین روش برای دور کردن حالت بدخلقی یا غم، در درجه اول تغییر علت به وجود آورنده آن است، البته به شرطی که بدانید چه چیز شما را ناراحت کرده و چرا بسیاری از حالات بد به دلیل از دست دادن یا شکست در کار یا ارتباطات صمیمانه است و با پرسیدن این سؤالات می توانید علت را کشف کنید.

مزدارانی افزود: داشتن فعالیت های جسمی پیاپی در خوش اخلاقی تأثیر دارد و آزاد شدن بتا اندورفین که مانع پیدایش فشار روانی می شود، فقط یکی از چند ساز و کاری مکانیسمی است که احتمال دارد به خوش اخلاقی بیانجامد.

به گفته این روانپزشک؛حمام داغ و افزایش دمای بدن در اخلاق افراد اثر گذاشته و همچنین پیاده روی تند نیروی انسان را زیادتر کرده و اختلالات روحی را بهبود می بخشد.

مزدارانی با بیان اینکه طبیعت خوش اخلاقتان می کند،افزود:اگر در روزهای روزه داری مجبور می شوید از خانه بیرون نروید، حداقل از پشت پنجره مناظر را تماشا کنید.

وی یادآور شد:کربوهیدرات ها به تندرستی ما خیلی کمک می کند و از بداخلاقی جلوگیری می کند و برای تأمین کربوهیدرات ها می توانید بعد از افطار تا سحر سراغ میان وعده هایی مانند کلوچه برنجی، مقداری بیسکوییت شور،ژله یا خوردنی هایی از این قبیل بروید تا در طول روز آرامش بیشتری داشته باشید.

وی تصریح کرد:غذاهای دارای اسید چرب امگا 3 که در ماهی آزاد،گردو یافت می شود،گوشت بوقلمون،سویا،گوشت قرمز،فرآورده های لبنی،اسید فولیک که در میوه ها و سبزیجات برگدار سبز وجود دارد، منیزیم که در آواکادو و آجیل یافت می شود، به خوش اخلاقی کمک می کند/س

برچسب ها: روزه ، اخلاق ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.