مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از باغات شلیل و هلوی گرمی بیش از دو هزار و 500 تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی شارعی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه باغات در گرمی اظهار داشت: با آغاز فصل برداشت محصولات سردرختی علاوه بر تولید کیفی این محصولات فرصت اشتغال خوبی برای خانواده‌های گرمی نیز فراهم می‌آید.

وی گفت: در این ایام بیش از 200 نفر روزانه در باغات گرمی مشغول به فعالیت می‌شوند که این افراد اغلب از روستاهای اطراف و اهالی منطقه هستند که ایام بیکاری خود را در جمع‌آوری و سبد چینی میوه‌های باغات گرمی اختصاص داده و از فرصت پیش آمده برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

شارعی با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از یک‌هزار و 800 هکتار باغ مثمر وجود دارد، خاطر نشان کرد: حدود 150 هکتار از این باغات شامل باغات هلو و شلیل است که پیش‌بینی می‌کنیم از مجموع 150 هکتار باغات یاد شده بیش از دو هزار و 500 تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گرمی افزود: با توجه به اینکه مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سم شیمیایی استفاده شده است میوه‌های تولیدی در این شهرستان از طعم، مزه و رنگ طبیعی برخوردار بوده و بازار پسندی آن نیز در حد بسیار مناسب است.

وی در ادامه گفت: تولیدات باغات گرمی علاوه بر تأمین نیازمندی مردم منطقه به سایر مناطق نیز ارسال می‌شود تا نسبت به تأمین نیازمندی مردم اقدام لازم صورت بگیرد/س.

برچسب ها: گرمی ، برداشت ، شلیل ، و ، هلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.