رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تمام جنبه‌های حقوق بشر در اسلام رعایت شده و قوانین در نظام اسلامی در راستای حفظ کرامت انسانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام علی مظفری اظهار داشت: در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در موضوع رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی، قوانین بررسی مترقی وجود ندارد.

مظفری با اشاره به اینکه برای افرادی که مرتکب جرائم خاص و خشن می‌شوند، ضرورتا وکیل در نظر گرفته می‌شود، افزود: اگر خود متهم توان گرفتن وکیل نداشته باشد، مراجع قانونی برای جلوگیری از احتمال تضییع حقوق افراد، این کار را انجام می‌دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: تمام مراحل رسیدگی به چنین پرونده‌هایی با حضور وکیل است و تمام جهات انسانی رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی مجازات‌ها برای حفظ جان، مال و ناموس افراد جامعه در نظر گرفته شده و همان‌طور که می‌بینید، قوانین غرب بازدارنده نیست و آمار ارتکاب قتل در آمریکا نشان‌دهنده این موضوع است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه قانون دفاع شخصی در آمریکا را نادرست اعلام کرد و گفت: این قانون بهانه‌ای برای دفاع قاتل از خود و آزاد شدنش می‌شود.

مظفری با تاکید بر اینکه تمام جنبه‌های حقوق بشر در اسلام رعایت شده، عنوان کرد: دشمنان به این موضوعات پی برده‌اند و به‌دلیل ناتوانی و درماندگی، در صدد تخریب چهره انقلاب و اسلام هستند.

وی رخ دادن انحرافات اخلاقی در خانواده‌های غربی را تا حدود زیادی مرتبط به نقص قوانین غرب دانست و تصریح کرد: قوانین در نظام اسلامی در راستای حفظ کرامت انسانی است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اصل قوانین جمهوری اسلامی، فرقی بین زن و مرد وجود ندارد، تاکید کرد: غرب به بهانه حمایت از زن، ارزش‌ها را از بین برده و نظام خانواده را از هم گسسته است.

مظفری در پایان تاکید کرد: عدالت برای تمام متهمان و مجرمان در مراجع قانونی جمهوری اسلامی از بدو تشکیل پرونده تا اجرای حکم رعایت می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.