روزنامه نيويورک تايمز نوشت: روز يکشنبه حسن روحاني طي مراسمي در مجلس به عنوان رئيس جمهور ايران سوگند ياد کرد و پس از آن فهرست اعضاي کابينه پيشنهادي خود را ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم توماس اردبرينک افزود: البته صلاحيت اين کابينه بايد به تصويب مجلس برسد.  

روحاني در سخناني که پس از مراسم تحليف بيان کرد دولت خود را دولت تدبير و اميد خواند و گفت انتخاب وي نشان داد که مردم ايران مي خواهند آزاد زندگي کنند و در حالي که خواهان تغيير و پيشرفت هستند مي خواهند از فقر و تبعيض رهايي يابند. 

تحليلگران مي گويند، روحاني با انتخاب اين اعضاي کابينه مي خواهد به برنامه ريزي براي آينده بپردازد.

بيژن نامدار زنگنه،  وزير پيشنهادي نفت است که در نوسازي صنعت نفت ايران نقش زيادي داشته است. عباس آخوندي، وزير پيشنهادي مسکن هم در دو دولت رفسنجاني بين سال هاي 1989 تا 1997 در همين سمت فعاليت مي کرده است.

انتخاب روحاني براي تصدي سمت وزير امور خارجه هم جواد ظريف است. وي از سال 2002 تا 2007 سفير ايران در سازمان ملل بوده است.وي يکي از اعضاي تيم مذاکره کننده هسته اي روحاني هم بوده است.

روحاني با اشاره به اين که براي مذاکره با غرب آمادگي دارد تاکيد کرد که تحريم ها و حتي جنگ تغييري در نظر ايران درمورد برنامه هسته اي ايجاد نخواهد کرد. 

روحاني گفت: براي تعامل با ايران بايد مذاکراتي برپايه موقعيت هاي برابر، اعتماد سازي و احترام متقابل برگزار شود. وي خطاب به غرب افزود: به صراحت مي گويم که اگر پاسخ مناسب مي‌خواهيد، نه با زبان تحريم، که با زبان تکريم با ايران سخن بگوييد. اين سخنان وي با تشويق گرم همراه شد. 

کاخ سفيد روز يکشنبه بيانيه اي صادر و از آغاز به کار روحاني استقبال کرد. 

در بيانيه کاخ سفيد آمده بود: تحليف رئيس جمهور روحاني فرصت مناسبي براي ايران ايجاد مي کند تا براي رفع نگراني هادرمورد برنامه هسته اي اين کشور به سرعت اقدام کند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار