آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در هشت سال گذشته به مسائل اخلاقی، فرهنگی و حجاب بی‌اعتنایی شد از رئیس جمهور جدید خواست تا در دوره فعالیتشان اخلاق را در کنار اقتصاد زنده کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی، بعد از ظهر یکشنبه در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌شود احکام خدا را به واسطه عیب گویی دشمنان‌‌ رها کرد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به رسول الله(ص) می‌فرماید، تمام انبیاء پیشین وقتی با خرافات و سنت‌های غلط مبارزه می‌کردند عده‌ای شروع به بد گویی می‌کردند.

وی با بیان اینکه بدترین سنت در ادیان پیشین بت پرستی، بود ابراز داشت: کسانی که چشم و گوش بسته دنبال سنت‌های غلط بودند، سر از چنین وضعی در می‌آورند که وقتی حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکست، عده‌ای گفتند ابراهیم به خدایان بی‌حرمتی کرده و باید او را آتش بزنیم.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) وارد مکه شده و آن را فتح کردند، دستور دادند تا بت‌ها از داخل کعبه خارج شود و یکی از افتخاراتی که نصیب علی(ع) شد و دوست و دشمن هم نوشتند آن بود که حضرت پا به روی دوش پیامبر(ص) گذاشت و بت‌ها را شکست که در این لحظه، بت پرستان گفتند اکنون زلزله و بلایی آسمانی نازل می‌شود که همه دیدند چنین اتفاقی رخ نداد و فهمیدند این حرف‌ها خرافات است.

وی گفت: باید قربانی را در گوشه‌ای سر برید و آن وقت خون آن را پاک کرد، چرا بیشتر آلودگی و مریضی‌ها از همین خون انتقال پیدا می‌کند و نباید با‌‌ همان وضعیت روی خون لگد کرد و بعد به مسجد و سایر مکان‌ها برویم.

مفسر قرآن کریم، ادامه داد: در برخی جا‌ها هم معمول شده وقتی خانه تازه‌ای می‌سازند قربانی می‌کنند و بعد خون آن را به سقف می‌زنند و روی آن سفید کاری می‌کنند و گاهی هم دیده شده این اقدام را در مسجد هم انجام می‌دهند که باید گفت کاری خرافی و غیر عقلانی است./س

برچسب ها: قم ، رئیس ، جمهور ، اخلاق ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.