آیت الله سبحانی با اشاره به تحریم دارویی غرب علیه ایران تاکید کرد: تحریم دارویی کشوری که با سیاست های شما همراه نیست نشانه دشمنی با انسانیت است و از شعارهای حقوق بشری دور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سبحانی در ادامه تفسیر سوره یاسین در مدرسه حجتیه گفت: تحریم علیه کسانی که بیمار هستند نوعی مرض و دشمنی با انسانیت است و این در حالی است که غربیها مدعی حقوق بشر هستند.

وی بیان کرد: این عمل غربی‌ها ناشی از قسی القلب بودن آنها است که قرآن این قلوب را مانند سنگ می‌داند. آمریکا در هیروشیما بمب می‌اندازد و 150 هزار نفر را می‌کشد اما آنقدر قسی القلب شده اند که از آن دفاع هم می‌کنند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به وضعیت سوریه ادامه داد: با اینکه علمای منصف اهل سنت وجود دارند اما برخی علمای اهل سنت متاسفانه برای اعزام نیرو به سوریه و مقابله با این کشور اعلام جهاد می‌کنند و این در حالی است که علیه اسرائیل که دشمن درجه یک مسلمانان است اعلان جهاد ندارند.

وی با بیان اینکه توطئه در سوریه برادرکشی است اضافه کرد: اسرائیل و حامیان آن به این نتیجه رسیده اند که برای تامین امنیت اسرائیل باید مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و برای این کار پول خرج می‌کنند و آتش جنگ طائفه‌ای و مذهبی را دامن می‌زنند.

آیت الله سبحانی بر لزوم هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و افزود: نباید شاهد برخی فتواها در این زمینه باشیم که منجر به ترویج برادرکشی در کشورهای اسلامی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام مخالف شعر و ادبیات نیست تصریح کرد: برخی وانمود می کنند که اسلام از اساس با شعر مخالف است در حالی که در سیره پیامبر شاهدیم که از برخی شاعران تجلیل هم کرده و اشعار آنها را اصلاح می‌کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اسلام مخالف اشعار بیهوده و فاسد و متملقانه است وگرنه دشمنی با ادبیات و شعر ندارد/س

برچسب ها: قم ، تحریم ، دارو ، ایران ، دشمنی ، انسانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.