مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین از صادرات بیش از 605 هزار و 190 تن انواع محصولات کشاورزی (میوه و تره بار) در چهار ماه اول امسال به کشور عراق خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رضا محمدی افزود: این میزان صادرات از مرز پرویزخان صادر شده که از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی محصولات کشاورزی صادر شده در این مدت 363 میلیارد و 474 میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: بیش از 40 نوع میوه و تره بار از این مرزها به عراق صادر می شود.

محمدی اظهار کرد: بیشترین محصولات کشاورزی و جالیزی صادراتی شامل گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، خربزه و هندوانه بوده و کمترین میزان صادرات نیز مربوط به محصولات باغی و مرکبات است.

وی با بیان اینکه در این مدت صادرات میوه و تره بار از مرز خسروی به عراق انجام نشده است، یادآور شد: سال گذشته در مجموع 65 هزار تن میوه و تره بار نیز از این مرز رسمی و بین المللی به عراق صادر شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ارزش ریالی محصولات کشاورزی ( میوه و تره بار ) صادر شده در سال گذشته از مرزهای خسروی و پرویزخان به کشور عراق در مجموع سه هزار و 312 میلیارد و 725 میلیون ریال بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: همه محصولات کشاورزی صادراتی در قرنطینه نباتی مرزهای پرویزخان و خسروی مورد آزمایش قرار گرفته و پس از تایید نهایی با بهترین کیفیت به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی در امتداد این مرز طولانی مرکز مبادلات تجاری و تردد مسافر هستند/س

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.