روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت: حسن روحاني، رئيس جمهور جديد ايران روز يکشنبه با تاکيد بر اين که هيچ تهديدي ملت ايران را نمي ترساند، خواستار احترام جامعه جهاني به کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم "رامين مستقيم" و "پاتريک جي مک دانل" افزود: روحاني در سخناني که در مراسم تحليف خود خطاب به ساير کشورها بيان کرد گفت: به صراحت مي گويم که اگر پاسخ مناسب مي‌خواهيد، نه با زبان تحريم، که با زبان تکريم بايد با ايران سخن بگوييد."

"وي تاکيد کرد: ايران به دنبال جنگ نيست."

"روحاني روز شنبه به طور رسمي رئيس جمهور کشور شد و روز يکشنبه در مجلس و در حضور نمايندگان مردم، اعضاي دولت و شخصيت هاي خارجي سوگند ياد کرد. وي تاکيد کرد که ايران به دنبال گفتگو با قدرت هاي جهاني است و نه تحريم و دشمني از سوي آنها. "

پس از آغاز رياست جمهوري روحاني، کاخ سفيد بيانيه اي صادر کرد. در بيانيه کاخ سفيد آمده بود: آغاز به کار روحاني فرصتي براي رفع سريع "نگراني ها در مورد برنامه هسته اي ايران" فراهم مي کند. 

پيش از آنکه دوره رياست جمهوري روحاني آغاز شود، کنگره آمريکا درصدد تشديد تحريم هاي اقتصادي برضد ايران برآمد. 

دولت اوباما مي گويد براي حل موضوع هسته اي ايران به دنبال يک راه حل مبتني بر مذاکره است اما احتمال حمله را نيز رد نکرده است. 

روحاني در مراسم روز يکشنبه اعضاي پيشنهادي براي کابينه خود را نيز معرفي کرد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار