مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت ترافیک در کلان شهری مانند تهران بدون کمک از سیستم های هوشمند امکان پذیر نیست .

به گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،  مهندس حجت الله بهروز اظهار کرد: در اکثر شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا به منظور ارتقاء احاطه مدیریت شهری بر کلیه رویدادها و وقایع اثرگذار شهر، از فن آوری های نوین نظارت از راه دور استفاده می شود و با استقرار ساختاری یکپارچه به عنوان مرکز فرماندهی شهر، امکان اعمال تدابیر مدیریتی در خصوص رویدادها و حوادث مختلف شهر فراهم می شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه تهران در این زمینه جزء شهرهای پیشتاز در منطقه خاورمیانه است و مرکزکنترل ترافیک تهران به عنوان بزرگ ترین مرکز در سطح کشورهای منطقه مشغول به فعالیت و نظارت و مدیریت بر تارفیک شهر است.
 
بهروز تصریح کرد: در تلاشیم تا مهرماه 110 دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید را در شهر نصب و راه اندازی کنیم تا امکان مدیریت و نظارت بهتر و دقیق تر بر ترافیک شهر فراهم شود.
 
وی همچنین از توسعه شبکه فیبر نوری در پایتخت خبر داد و گفت: همچنین تا مهرماه 20 کیلومتر به شبکه فیبر نوری پایتخت افزوده خواهد شد تا گامی دیگر در راستای مدیریت هوشمند ترافیک تهران برداشته شود.
 
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه هرچه شبکه فیبر نوری گسترده‌ تر و کامل‌تر باشد امکان به کارگیری سیستم‌های هوشمند در کنترل ترافیک بیشتر وجود دارد افزود: نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند، ایجاد تقاطع‌های هوشمند، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، مدیریت و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی و ترافیک همه و همه وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار